Pizza geceleri

Artık pizza gecelerinde değişiklik yapma zamanı. İnce ve tek kişilik pizza hamurlarıyla başlayın, sonra üstünü ağız tadınıza göre zengin çeşitlerle süsleyin. Bu diyabet dostu tariflerin hepsini denemekten kendinizi alamayacaksınız!

Bu tariflerin tümünde tam buğday unundan hazırlanmış sade pizza hamurundan yapılmış tabanları kullanabilirsiniz.

tarifler: Carla Christian
Fotoğraf: Adam Albright
yemek styling: Greg Luna

Tam Buğday Unundan Hazırlanmış Sade Pizza Tabanları
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza)
porsiyon başına karbonhidrat
16,7 g. hazırlanışı 25 dakika
DİNLENME süresi 10 dakika 82,5 g. tam buğday unu 42,5 g. un 0,6 g. tuz 90 g. su

1. Orta boy bir kapta tam buğday unu, unun ¼’ünü ve tuzu karıştırın. Suyu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Gerekiyorsa birer kaşık olmak üzere su ekleyebilirsiniz. Hamura top şeklini verin. Kalan undan birazını tezgaha serpin. Hamuru tezgahın üstünde düzgün, hafif yapışkan ve esnek duruma gelene kadar yoğurun. Üstünü örterek 10 dakika dinlendirin.

2. Hamuru 6 eşit parçaya bölün. Parçaları avucunuzun içinde yuvarlayarak düzgün bezeler oluşturun. Toplar halindeki hamuru ellerinizle daire şeklinde yayıp her iki tarafına da un serpin. Oklava ya da merdane ile hamurları 15 cm çapında daire şeklinde açın. 3. Hamurları yağlamış olduğunuz ızgaranın üstünde orta ısıda fırınlayın. Bir dakika sonra altüst edip sertleşip kabarana kadar bir dakika daha pişirin. Katlanmış temiz bir kağıt havlu arasında fırınlanmış pizza hamurlarını hafifçe bastırın. Böylece şişmiş hamurlar düzgün bir duruma gelecektir.
MUTFAKTAKİ İPUCU:
Pizza tabanlarını hemen kullanabileceğiniz gibi sıkıca kapalı bir kutuda 2 gün bekletebilirsiniz de. Dilerseniz derin dondurucuya koyup 2 aylık süre içinde de kullanabilirsiniz.

PORSİYON BAŞINA: 83 kalori, 0,45 g. yağ (0,05 g. doymuş yağ), 0 g. kolesterol, 71,8 mg. sodyum, 16,7 g. karbonhidrat (1,9 g. lif), 2,8 g. protein.

pizza-geceleri-1

Çiftlik Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 22,5 g. hazırlanışı 30 dakika 115 g. tane mısır 90 g. küçük parçalar halinde doğranmış taze fasulye 40 g. roka yaprağı 60 g. kıyılmış, tatlı kırmızı biber 5 g. limon suyu 6 g. zeytinyağı 1,2 g. tuz 1,4 g. karabiber 6 adet (140 g.) tarifi verilmiş pizza tabanı 80 g. domates püresi 175 g. rendelenmiş, az yağlı mozarella peyniri

1. Mısır tanelerini kapaklı orta boy bir tencerede, kaynar suda 2 dakika haşlayın. Taze fasulyeyi ekleyip 5 dakika daha fasulyeler hafif yumuşayana kadar pişirin ve soğuk suda durulayarak hepsini süzün.

2. Orta boy bir kabın içinde mısır, fasulye, roka ve biberi karıştırın. Sos için limon suyu, yağ, tuz ve karabiberi bir kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatın. İyice çalkalayın.

3. Pizza tabanlarına domates püresi sürüp üstüne peynir rendesini serpin. Fırın ızgarasında peynir eriyene kadar (2-3 dakika) pişirin. Fırından alın üstüne sebzeli karışımı yayın ve hazırladığınız salata sosunu üstüne dökerek servis edin.

PORSİYON BAŞINA: 296 kalori, 6,5 g. yağ (4,1 g. doymuş yağ), 18,7 mg. kolesterol, 362 mg. sodyum, 22,5 g. karbonhidrat (3,5 g. lif), 11,25 g. protein.

pizza-geceleri-2

Dil Peynirli Somon Fümeli Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 20 g. hazırlanışı 25 dakika 45 g. az yağlı krem peynir 25 g. ekşi krema (light) 3 g. limon suyu 6 adet (140 g.)tarifi verilmiş pizza tabanı Yapışmayan zeytinyağlı pişirme spreyi 40 g. küçük boy salatalık, boyuna ikiye bölünüp ince dilimlenmiş 175 g. ince dilimlenmiş somon füme 30 g. süzülmüş salamura kapari 10 g. kıyılmış taze dereotu 0,5 g. karabiber

1. Bir kabın içinde krem peynir, ekşi krema ve limon suyunu karıştırın.
2. Pizza hamurunun bir yüzeyine pişirme spreyi sıkın. Pizza tabanının yağ sürülmüş yüzeyleri alta gelecek şekilde fırın ızgarasına yerleştirip 2-3 dakika pişirin.
3. Pizza tabanlarını ızgaralanmış yüzeyler üste dönük olarak tezgaha yerleştirin. Her bir hamurun üstüne ikişer yemek kaşığı krem peynirli karışımdan sürün. Üstüne salatalık dilimlerini yerleştirip somonları dizin. En üste kapari, dereotu ve karabiber serperek servis edin.

PORSİYON BAŞINA: 174 kalori, 13,3 g. yağ (2,2 g. doymuş yağ), 16,5 mg. kolesterol, 459 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat (2,5 g. lif), 10, 59 g. protein.  Somon Fümeli Pizza

pizza-geceleri-3

Meyveli Tavuklu Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 23 g. hazırlanışı 20 dakika 60 g. ince kıyılmış soğan 60 g. mayonez (light) 15 g. elma sirkesi 5 g. esmer şeker 1,8 g. tuz 0,3 g. karabiber 50 g. havuç rendesi 70 g. beyaz lahana rendesi 6 adet (140 g.) tarifi verilmiş pizza tabanı 30 g. dövülmüş ceviz içi 10 g. barbekü sosu 175 g. haşlanmış ve kıyılmış tavuk göğüs eti 150 g. küçük doğranmış mevsim meyvesi

1. Küçük bir kabın içinde soğan, mayonez, sirke, esmer şeker, tuz ve karabiberi karıştırın. Rendelenmiş havuç ve lahanaları ekleyin.
2. Pizza tabanlarına dövülmüş ceviz içiyle karıştırdığınız barbekü sos sürün ve üstüne tavuk etlerini yayın.
3. Düşük ısıda ayarlı fırının ızgarasına pizzaları yerleştirin. 2-3 dakika fırınlayın. Fırından aldıktan sonra mayonez, lahana ve havuçlu karışımı üstüne sürün. Meyveleri serpiştirin.

PORSİYON BAŞINA: 221 kalori, 16,9 g. yağ (2,8 g. doymuş yağ), 26 mg. kolesterol, 320 mg. sodyum, 23 g. karbonhidrat (3,3 g. lif, 12 g. şeker), 11,6 g. protein.

pizza-geceleri-4

Karidesli Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 19 g. hazırlanışı 35 dakika 175 g. ayıklanmış karides 6 g. zeytinyağı 30 g. ince kıyılmış arpacık soğanı 20 g. elma sirkesi 4 g. buğday unu 40 g. baharatlı ve kremalı, hazır makarna sosu Zeytinyağlı pişirme spreyi 6 adet (140 g.) tarifi verilmiş pizza tabanı 50 g. yağlı inek peyniri 30 g. az yağlı rendelenmiş mozarella 60 g. az tuzlu, yağsız ve çemensiz kızartılıp parçalanmış pastırma 100 g. kıyılmış kırmızı soğan 3 g. kıyılmış maydanoz

1. Karidesler dondurulmuş ise çözülmesini bekleyin. Sudan geçirip kağıt havlu ile kurutun. Karidesleri 3 tane 30 santimlik şişe dizin.
2. Bir sos tavasına koyduğunuz yağı orta sıcaklıkta ısıtıp soğanları koyun. Soğanlar yumuşayana kadar (3 dakika) karıştırarak pişirin. Sirke ekleyip buharlaşana kadar karıştırın. Un ve kremalı makarna sosunu ekleyin. İyice koyulaşıp baloncuklar oluşana kadar karıştırarak pişirin. Bir dakika daha pişirmeyi sürdürün.
3. Karideslere hafifçe pişirme spreyi sıkın. Fırın ızgarasını yağlayın. Karidesleri geçirdiğiniz şişleri ızgaraya yerleştirin. Arada çevirerek karidesler şeffaflaşana kadar pişirin. Karidesleri şişten çıkarın.
4. Pizza tabanlarına sos sürün, üstüne karidesleri yerleştirin. Beyaz peynir ve mozarella serpin. Pizzaları orta ısıdaki fırın ızgarasına yerleştirin. Peynirler eriyene kadar 2-3 dakika pişirin. Fırından çıkarın, üstlerine pastırma kırıntıları, kırmızı soğan ve maydanoz serpip servise sunun.

PORSİYON BAŞINA: 200 kalori, 7,3 g. yağ (3,2 g. doymuş yağ) 56,6 mg. kolesterol, 278,3 mg. sodyum, 19 g. karbonhidrat (2,8 g. lif), 13,6 g. protein.

pizza-geceleri-5

Avokado Soslu Biftekli Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 20,2 g. hazırlanışı 20 dakika
IZGARA SÜRESİ 19 dakika
DİNLENME SÜRESİ 5 dakika 250 g. dana biftek (iri bir dilim) 6 g. tuz 2 g. karabiber 250 g. avokado, soyulup çekirdeği çıkarılmış ve ezilmiş 5 g. limon suyu 3 g. tuzsuz karışık baharat 0,75 g. kimyon 6 adet (140 g.) tarifi verilmiş pizza tabanı 100 g. az yağlı rendelenmiş peynir 160 g. haşlanmış barbunya fasulyesi 100 g. kiraz domates, her biri dörde bölünmüş 16 g. ekşi krema (light) isteğe bağlı 5 g. taze kişniş yaprağı

pizza-geceleri-61. Bifteğin iki yüzüne tuz ve karabiberi serpin. Bifteği orta derecede ısıtılmış fırın ızgarasında 17 ile 21 dakika kadar pişirin. Arada bifteği altüst edin. Fırından çıkarıp beş dakika dinlendirin. Sonra bifteği verevine ince dilimler halinde kesin.
2. Orta boy bir kabın içinde ezdiğiniz avokado, limon suyu, kimyon, tuzsuz karışık baharat ile tuz ve karabiberi karıştırın.
3. Pizza tabanlarına avokadolu karışımdan sürün ve peynir serpin. Üstüne biftek dilimlerini, barbunya tanelerini ve domatesleri yayın. Pizzaları düşük ısıdaki fırın ızgarasına koyup 2-3 dakika ısıtın. İsteğe göre ekşi krema ve kişnişle servis edin.

PORSİYON BAŞINA: 329,2 kalori, 2,2 g. yağ (5,8 g. doymuş yağ), 32 mg. kolesterol, 520 mg. sodyum, 20,2 g. karbonhidrat (4,1 g. lif), 16 g. protein.

pizza-geceleri-7

Tavuklu Pizza
PORSİYON 6 kişilik (herkese birer pizza) porsiyon başına karbonhidrat 26,2 g. hazırlanışı 30 dakika
PİŞME SÜRESİ 15 dakika
IZGARA SÜRESİ 2 dakika 250 g. haşlanmış tavuk göğüs eti, küçük parçalara ayrılmış 10 g. acılı, sarımsak, çili biber ve karışık baharat 15 g. elma sirkesi 5 g. esmer şeker 5 g. limon suyu 3 g. taze zencefil rendesi 1,2 g. tuz 1 g. karabiber 200 g. küçük parçalar halinde doğranmış olgun mango 90 g. iri kıyılmış taze ananas 20 g. kıyılmış kırmızı soğan 7 g. jalapeno biberi, çekirdekleri ayıklanıp ezilmiş 6 adet (140 g.) tarifi verilmiş pizza tabanı 15 g. ince doğranmış taze soğan İnce kıyılmış jalapeno biberi (isteğe bağlı)

pizza-geceleri-81. Bir kabın içinde didilmiş tavuk parçalarıyla acı baharat çeşnisini karıştırın.
2. Orta boy sos tenceresinde sirke, esmer şeker, limon suyu, zencefil rendesi, tuz ve karabiberi karıştırın. Şeker eriyene kadar kaynatın. İçine mango, ananas, kırmızı soğan ve ezilmiş jalapeno biberini ekleyin. Üstünü kapatmadan meyveler yumuşayana kadar 15 dakika kaynatın. Hafifçe ılındıktan sonra meyveleri kabaca ezin.
3. Pizza tabanlarına mangolu karışımı sürün. Üstüne tavukları yayın.
4. Pizzaları düşük ısıdaki fırın ızgarasına yerleştirin. Isınana kadar 2-3 dakika pişirin. Fırından çıkarın. Üstüne kıyılmış taze soğan ile isteğe bağlı olarak kıyılmış jalapeno serpin. **
**MUTFAKTAKİ İPUCU:
Jalapeno biberinde cilde ve göze dokunan yağ esansları bulunur. Bu yüzden eldiven kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

PORSİYON BAŞINA: 217 kalori, 5,1 g. yağ (1,5 g. doymuş yağ), 35,5 mg. kolesterol, 359 mg. sodyum, 26,2 g. karbonhidrat (3 g. lif), 15 g. protein.

pizza-geceleri-9

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ KIŞ 2016

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.