Paketle – Atıştır

Diyabet dostu atıştırmalık paketleri kendiniz hazırlayabilirsiniz.
Araba ile seyahat ederken yerli yersiz abur cubur yeme isteğinizi frenleyin. Hem çocukların hem yetişkinlerin beğeneceği ve çabucak atıştıracağınız bu yiyecekleri porsiyonlar halinde küçük torbalara ya da kutulara yerleştirin. Memorial Wellnes Beslenme Danışmanı Dr. Dyt. Yonca Sevim sizin için hazırladı.

Kuruyemiş Çerezicerez

60 gram tuzsuz leblebi (1 orta boy fincan), 20 gram doğal kurutulmuş yaban mersini (1 yemek kaşığı) ve 30 gram fındık (15 adet) karıştırın. 2 porsiyon.

PORSİYON BAŞINA: 210 kalori enerji, 10 g. protein, 17 g. karbonhidrat, 11 g. yağ (kolesterol ve doymuş yağ 0), 10 g.,lif, 10 mg. sodyum DEĞİŞİM: 1 nişasta

Araba Çerezi

1 adet küçük boy havuç (30 g.), 1 tane ince şeritler halinde kesilmiş kırmızıbiber (60 g.) ve sarı biber (60 g.), 8 adet çeri domates (80 g.), 1 büyük boy salatalık (150 g.), 10 yaprak roka (20 g.) araba-kuruyemisArabada taşınabilir portatif soğutucunuzda bir süre bekletebilirsiniz. 2 porsiyon.

PORSİYON BAŞINA: 39 kalori enerji, 0 g. toplam yağ, 0 mg. kolesterol, 19 mg. sodyum, 7 g. karbonhidrat, 3.5 g.lif, 2 g. protein. DEĞİŞİM: 1 sebze.

Sebze Çerezi
1 orta boy tatlı patates (100 g.), elma (175 g.) mor havuç (60 g.) ve kırmızı pancar (100 g.) cips şeritleri halinde kabuklarıyla birlikte ince ince doğrayın.
Hepsini 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, bir tutam toz zerdeçal, zencefil, yenibahar, fesleğen ve yaban kekiği ile karıştırın.
Yağlı kağıt üzerine dizip fırında kuruyana kadar pişirin. 3 porsiyon.

PORSİYON BAŞINA: 100 kalori enerji, 2.7 g. protein, 16 g. karbonhidrat, 2.2 g. yağ (kolesterol ve doymuş yağ 0), 3.7 g. lif, 30 mg. sodyum. DEĞİŞİM: 1 nişastasebze

DIABETIC LIVING DERGİSİ İLKBAHAR/YAZ 2015