Meyve suyuna karşı karışımlar

Hangi içecek daha besleyici?

Smoothie’ tarzı karışım şeklindeki içecekler, çırpılıp püre haline getirilmiş sebze ve/veya meyvelere göre ekstra lif ve besleyici değer kazanırlar. Meyve sıkacağında hazırlanan meyve sularında ise posamsı öz meyvenin suyundan ayrışır. Posasız olan meyve sularındaki doğal şekerin kana geçişi daha hızlı olur. Ayrıca karışımınızı yağsız süt veya yoğurtla hazırlarsanız diğer besinlerin yanında kalsiyum da almış olursunuz. Karışım bol kalorili dondurma ya da yağlı yoğurtla hazırlanırsa, lezzeti artar ama daha yüksek yağ içeren bir sıvı tüketmiş olursunuz.

karbonhidratlarKarbonhidratlar
Günlük yaşamda karbonhidrat dengesi için aldığınız enerjinin yaklaşık yarısını karbonhidratlardan sağlamalı; tahıllar, esmer ekmekler, kuru baklagiller, meyve, sebze, süt ve yoğurt gibi kompleks karbonhidratları tercih etmelisiniz.

 

KALORİLERİ GOOGLE ‘LAY IN
Google veya Yandex gibi arama motorları kalori rehberiniz olabilir: Arama penceresine yiyeceğin adını ve “kalori” sözcüğünü yazarak kolayca uygulayabilirsiniz. Arama sonucunda yiyeceğin resmiyle birlikte besin değerleri listesi pek çok kaynakta birden belirecektir. Bu, eksiksiz bir liste olmasa da, iyi bir başlangıç sayılır. Hemen “çikolata parçacıklı kurabiye” nin kalorisini arayarak denemeye başlayın.

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ İLKBAHAR/YAZ 2015