Limon tatlıları

Limon ve şekerin göz alıcı eşleşmesi, tatlı ve ekşinin mükemmel karışımı. İşte limonlu tatlıları eşsiz bir lezzete dönüştüren budur.

limon-tatlilari-2

Limonlu Mereng Tartlar
PORSİYON
12 kişilik (herkese birer tart) porsiyon başına karbonhidrat 27 g. veya 16 g.
HAZIRLANIŞI 45 dakika
DİNLENME SÜRESİ 30 dakika
PİŞME SÜRESİ 1 buçuk saat
SOĞUMA SÜRESİ 2 saat
3 yumurta akı 1/4 tatlı kaşığı krem tartar 1/4 tatlı kaşığı vanilya 1 su bardağı pudra şekeri 3 adet yumurta 3/4 su bardağı toz şeker* 1 yemek kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 1/3 su bardağı limon suyu 2 yemek kaşığı tereyağı, küp halinde kesilmiş 85 g. az yağlı krem peynir 3/4 su bardağı yağsız tatlı kreması 1,5 su bardağı taze böğürtlen
1. Yumurta aklarını oda ısısında yarım saat bekletin. Büyük bir fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Üstüne 12 tane 7.5 ile 10 cm çapında daireler çizin. Dairelerin arasında beşer santimlik aralıklar bırakın.
2. Fırını 90 dereceye ayarlayıp ısıtın. Orta boy çukur bir kabın içinde yumurta akı, krem tartar ve vanilyayı karıştırın. Mikserle orta hızda çırpın. Mikserin ucunda kıvrımlar oluşunca merengin kıvamında olduğu anlaşılır. Pudra şekerinin 3/4’ünü ekleyip yüksek hızda sert tepecikler oluşana kadar çırpın.
3. Krema torbası ya da kaşıkla yumurta akını tepsideki dairelerin üstüne yayın. Fırında 1,5 saat pişirin. Fırını kapatın ve kapağını açmadan merenglerin soğuması için 2 saat daha bekletin. Sonra çıkarıp merengleri tel ızgara üstüne yerleştirin.
4. Limon kreması için küçük bir sosluk içinde yumurtaları, toz şekeri, limon kabuğu rendesi ve limon suyunu çırpın. Orta ısıda sürekli karıştırarak hafifçe kaynamasını bekleyin. İki dakika daha karıştırarak pişirin. Ateşten alın. İçine tereyağı küplerini ekleyerek eriyene kadar karıştırın. Dilerseniz hazırladığınız bu limon kremasını ince bir süzgeçten geçirebilirsiniz. Bir kaseye aktarıp üstünü streçle kapatın ve en az 1 saat buzdolabında bekletin.
5. Bir kabın içinde krem peynir, yağsız krema ve kalan pudra şekerini pürüzsüz bir krema halini alana kadar karıştırın. Üstünü kapatıp buzdolabında bekletin.
6. Tartları oluşturmak için her bir merengi servis tabağına yerleştirin. Üstüne birer yemek kaşığı krem peynir karışımından sürün. Sonra da en üste birer yemek kaşığı limon kremasından yayın. Böğürtlenle süsleyerek ikram edin.
* Mutfaktaki İpucu: Hazırladıktan sonra uzun süre bekletirseniz merengler giderek yumuşar. Tadı bozulmasa da dokusu daha yumuşak olacaktır.
* Tatlandırıcı: Tatlandırıcı paketindeki talimatları dikkatle okuyarak 3/4 su bardağı şekere eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.
PORSİYON BAŞINA: 179 kalori, 7 g. toplam yağ, (4 g. doymuş yağ) 62 mg. kolesterol, 92 mg. sodyum, 27 g. karbonhidrat (1 g. lif, 24 g. şeker), 3 g. protein. Değişim: 2 karbonhidrat, 1.5 yağ
TATLANDIRICILI PORSİYON: 136 kalori, 16 g. karbonhidrat (13 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı. Değişim: 1 karbonhidrat.

Doğa size limonu bahşettiyse, limonlu bir tatlı yapın!

limon-tatlilari-4

Limonlu, Zencefilli Kurabiye
PORSİYON
36 adet (herkese 2 kurabiye) porsiyon başına karbonhidrat 18 g. hazırlanışı 25 dakika
PİŞME SÜRESİ 20 dakika 3/4 su bardağı çok amaçlı un 2 su bardağı pudra şekeri 2 yemek kaşığı kıyılmış kristalize (şekerleme) zencefil 2 tatlı kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 1,5 su bardağı tuzsuz tereyağı 2 ile 3 yemek kaşığı limon suyu
1. Fırını 165 dereceye ayarlayıp ısıtın. İki fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve bir kenara koyun. Orta boy çukur bir kabın içinde un, pudra şekerinin yarısını, kristalize zencefil ve limon kabuğu rendesini karıştırın. Karışıma azar azar tereyağını ekleyin. Unlu karışıma katılan tereyağının ekmek kırıntısı görünümü alması gerekiyor. Bir yemek kaşığı limon suyunu katıp hamuru toparlayın. Düzgün bir duruma gelene kadar yoğurun.
2. Hamuru iki eşit parçaya bölün. Her parçayı ikişer yağlı kağıt arasına yerleştirin. Merdaneyle hamurlardan 30×15 cm’lik birer dikdörtgen oluşturun. Her dikdörtgeni 5×2.5 santimlik parçalara (toplam 72 parça) bölün. Kurabiyeleri yağlı kağıt serili tepsilerin üstüne yerleştirin. Dilerseniz kurabiyelerin üstüne çatalla şekiller yaparak süsleyebilirsiniz.
3. Kurabiyeler altın sarısı renge dönüşene kadar 20 ile 25 dakika süreyle fırında pişirin. Fırından alıp tel ızgaraya yerleştirerek soğumalarını bekleyin.
4. Üstlerini süslemek için kalan pudra şekerini 3 yemek kaşığı limon suyuyla karıştırın. Karışımı ince uçlu sıkma torbası ile kurabiyelerin üstüne sıkarak süsleyin. Donana kadar bekleyin ve ikram edin.

PORSİYON BAŞINA: 147 kalori, 8 g. toplam yağ, (5 g. doymuş yağ) 20 mg. kolesterol, 2 mg. sodyum, 18 g. karbonhidrat (0 g. lif, 7 g. şeker), 1 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 1.5 yağ

limon-tatlilari-1

Limonlu, Haşhaşlı Pandispanya
PORSİYON
16 kişilik (herkese 1 dilim) porsiyon başına karbonhidrat 28 g.
HAZIRLANIŞI 20 dakika
FIRIN SÜRESİ 30 dakika
12 adet yumurta akı 1 tatlı kaşığı krem tartar 2 çay bardağı şeker* 2 yemek kaşığı haşhaş tohumu 1 tatlı kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 2 tatlı kaşığı limon suyu 1⁄2 tatlı kaşığı vanilya 1⁄4 tatlı kaşığı sarı gıda boyası 1 su bardağı kek un 1 ölçü tarifi verilen limon sosu
1. Fırını önceden 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Büyük bir kapta yumurta akları ile krem tartarı karıştırın. Mikserle önce orta sonra yüksek hızda köpük köpük olana kadar 1-2 dakika çırpın. Hızı orta dereceye düşürüp kademeli olarak 1 çay bardağı şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Mikseri yüksek hıza ayarlayıp sert sivri tepecikler oluşana kadar çırpın. Haşhaş tohumu, limon kabuğu rendesi, vanilya, limon suyu ve gıda boyasını ekleyin. 2 dakika daha çırpın.
2. Ayrı bir kaseye kek unu ile 1 çay bardağı şekeri ekleyin. Plastik spatula ile usul usul katlayarak unlu karışımın dörtte birini yumurta aklarına yedirin. Bu işlemi 3 defa tekrarlayarak kalan unu da karışıma iyice harmanlayın.
3. Pandispanya karışımını yüksek kenarlı kek kalıbına dökün. Kekin yüzeyi altın sarısı olana kadar, 30-35 dakika pişirin. Parmağınızla hafifçe bastırdığınız zaman kek sünger gibi hemen yükselmelidir. Keki hemen fırından alıp iyice soğumasını bekleyin. Kalıbın kenarlarından gevşeterek özenle servis tabağına alın. İkram etmeden hemen önce parlatıcı limon sosunu üstüne dökün. İsterseniz üstüne limon kabuğu rendesi serpip krema ile ikram edebilirsiniz. Limon sosu: Küçük bir kabın içinde 1 çay bardağı pudra şekeri ile 2 tatlı kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu ve 2 yemek kaşığı limon suyunu çırpın.
*Tatlandırıcı: Bu tarifte tatlandırıcı kullanılmasını önermiyoruz.
PORSİYON BAŞINA: 129 kalori, 1 g. toplam yağ (0 g. doymuş yağ), 0 mg. kolesterol, 42 mg. sodyum, 28 g. karbonhidrat (0 g. lif, 20 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 1 karbonhidrat.

limon-tatlilari-6

Limonlu, Cheesecake Dilimleri
PORSİYON
25 kişilik (herkese 1 dilim) porsiyon başına karbonhidrat 15 g. veya 8 g.
HAZIRLANIŞI 30 dakika
FIRIN SÜRESİ 75 dakika
SOĞUMA SÜRESİ 8 saat
1 su bardağı dövülmüş kraker 1 çay bardağı şeker* 3 yemek kaşığı tereyağı, eritilmiş 1 su bardağı yağsız süt 4 porsiyonluk yağsız, şekersiz limonlu hazır puding karışımı 240 gram az yağlı krem peynir 240 gram yağsız krem peynir 2 yemek kaşığı yağsız yoğurt 3 adet yumurta 2 yemek kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 2 yemek kaşığı limon suyu 2 yemek kaşığı beyaz ekmek kırıntısı 1⁄2 tatlı kaşığı kaymak 2 yemek kaşığı Antep fıstığı, kıyılmış
1. Fırını önceden 160 dereceye ayarlayıp ısıtın. Kek kalıbını folyoyla kaplayın. Folyoyu kenarlardan sarkıtın.
2. Tabanı için bir kapta ezilmiş kraker kırıntılarını 1/4 çay bardağı şeker ve yağı karıştırın. Karışımı eşit olarak düzgün şekilde kalıbın dibine bastırarak yerleştirin. 10 dakika fırında pişirin. Çıkarıp tel ızgaranın üstünde soğutun.
3. Kreması için orta büyüklükte bir kabın içinde süt ve hazır pudingi mikserle iyice çırpın, bir kenara alın. Büyük bir kapta krem peynirleri orta hızdan başlayıp yükselterek mikserle 30 saniye çırpın. Kalan 3/4 çay bardağı şeker ile yoğurt, puding karışımı ve 1/4 tatlı kaşığı tuzu ekleyin. İyice karışana kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek her defasında iyice karıştırın. 1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesiyle limon suyunu da ekleyip karıştırmayı sürdürün.
4. Krema karışımını soğumuş olan tabana düzgünce sürerek yayın. 65 ile 75 dakika fırında pişirin. Hafifçe salladığınız zaman kenarlardan birer santim ayrılmış görünmelidir. Orta bölüm titreşen durumda olmalıdır. Kalıbı fırından alıp tel ızgaraya koyarak iyice soğumasını bekleyin. Soğuyunca üst yüzeyin buruşmasını engellemek için keki yüzeye değecek şekilde streçle kaplayın. Dinlenmesi için buzdolabında 8 ile 24 saat arasında beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.
5. Uygun bir kabın içinde mikro dalgada ekmek kırıntıları ile kaymağı eritin. Arada karıştırarak yüksek ayarda 10 ile 60 saniye pişirin.
6. Mikro dalgada hazırladığınız sosu pişmiş cheesecake üzerine yayın. Üstüne fıstıkları serpin. Kalıba yaymış olduğunuz folyonun sarkan kenarlarından tutarak keki özenle kalıptan çıkarın. 25 eşit parçaya bölün. Kalan 1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesini üstüne serpin. *Tatlandırıcı: Tatlandırıcı paketi üstündeki talimata göre kekin taban kabuğu için 1/4 çay bardağı, kreması için 3/4 çay bardağı ölçüsüne eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.
PORSİYON BAŞINA: 142 kalori, 7 g. toplam yağ (4 g. doymuş yağ), 41 mg. kolesterol, 244 mg. sodyum, 15 g. karbonhidrat (0 g. lif, 10 g. şeker), 5 g. protein. Değişim: 0.5 süt, 0.5 karbonhidrat, 1.5 yağ. TATLANDIRICILI PORSİYON: 114 kalori, 8 g. karbonhidrat (3 g. şeker ) dışında aynı. Değişim: 0 karbonhidrat.

limon-tatlilari-3

Limon ve Lavantalı Yoğurt Dondurması
PORSİYON
10 kişilik (herkese 1/2 kase) porsiyon başına karbonhidrat 15 g.
HAZIRLANIŞI 15 dakika
DİNLENME SÜRESİ 30 dakika
SOĞUMA SÜRESİ 1 saat
DONMA SÜRESİ 1 saat
1⁄2 su bardağı yağsız yarı yarıya süt-krema karışımı 2 tatlı kaşığı kurutulmuş lavanta 4 su bardağı yağsız yoğurt, 1 paket toz vanilya eklenip karıştırılmış 2 yemek kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 1⁄2 su bardağı limon suyu 1/2 çay bardağı bal
1. Küçük bir sos tenceresinde yağsız süt krema karışımını kaynatın. Hemen ateşten alın. Lavantayı ekleyin. 30 dakika dinlendirin.
2. Geniş bir kaba vanilyalı yoğurt, limon kabuğu, limon suyu, bal ile lavantalı karışımı koyup karıştırın. Üstünü kapatıp 1 saat buzdolabında bekletin.
3. Soğuttuğunuz karışımı uygun bir kalıba aktarıp üstünü kapatarak buzlukta 1 saat bekletin. Daha sert bir dondurma tadı istiyorsanız hava almayan kapaklı kabın içinde 2 saat kadar bekletebilirsiniz. İkram ederken limon kabuğu rendesi, limon dilimleri ve taze lavanta ile süsleyebilirsiniz.

PORSİYON BAŞINA: 93 kalori, 0 g. toplam yağ, 1 mg. kolesterol, 48 mg. sodyum, 15 g. karbonhidrat (0 g. lif, 14 g. şeker), 8 g. protein. Değişim: 1 süt

limon-tatlilari-5

Limonlu Kolay Sufle
PORSİYON
6 kişilik (herkese birer sufle) porsiyon başına karbonhidrat 26 g. veya 17 g.
HAZIRLANIŞI 30 dakika
PİŞME SÜRESİ 20 dakika
1 çay bardağı şeker* 1/2 çay bardağı çok amaçlı un 2/3 su bardağı yağsız süt 2 tatlı kaşığı ince rendelenmiş limon kabuğu 1/2 su bardağı limon suyu 4 yumurta sarısı 6 yumurta akı 1/4 tatlı kaşığı krem tartar
1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Altı tane 90 gramlık sufle kabına yapışmaz yağ spreyi sıkın. Kapları tepsiye dizip iyice soğumaları için buzdolabına koyun.
2. Küçük bir sos tavasında şeker, un ve 1/8 tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Süt ve limon suyunu ekleyerek karışımı çatalla hafifçe çırpın. Orta ateşte 8 ile 10 dakika boyunca karıştırarak koyulaşana kadar pişirin. Limon kabuğu rendesini ekleyip tavayı ateşten alın.
3. Geniş bir çukur kabın içinde yumurta sarılarını orta hızdaki mikserle yoğun bir hal alıp limon rengine dönene kadar 3 ile 5 dakika çırpın. Sütlü karışımı yumurta sarılarının içine karıştırın.
4. Mikserin uçlarını iyice yıkayın. Temiz ve kuru bir çukur kabın içinde yumurta aklarını orta hızdan yüksek hıza kadar köpük köpük olana kadar çırpın. Krem tartarı ekleyin. Yüksek hızda, mikserin uçlarında yumurta akından sert ve sivri tepecikler oluşana kadar çırpmayı sürdürün.
5. Yumurta aklarını hafif hareketlerle katlayarak sütlü karışıma yedirin. Karışımı hazırlamış olduğunuz sufle kaplarına bölün. 20 dakika süreyle fırında pişirin. Pişme kıvamını anlamak için sufle kabının ortasına doğru bir bıçak saplayarak bıçağın ucunun kuru ve temiz olup olmadığına bakabilirsiniz. Dilerseniz suflelerin üstüne pudra şekeri serpebilirsiniz. Bekletmeden servis yapmalısınız.
*Tatlandırıcı: Tatlandırıcı paketindeki talimatları dikkatle okuyarak 1/2 su bardağı şekere eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.
PORSİYON BAŞINA: 158 kalori, 3 g. toplam yağ, (1 g. doymuş yağ) 124 mg. kolesterol, 121 mg. sodyum, 26 g. karbonhidrat (0 g. lif, 19 g. şeker), 7 g. protein. Değişim: 0.5 nişasta, 1 karbonhidrat, 1 yağsız et.
TATLANDIRICILI PORSİYON: 133 kalori, 17 g. karbonhidrat (10 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı. Değişim: 0.5 karbonhidrat.


Diabetic Living İlkbahar/Yaz 2016

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.