Fırındaki tatlar

Kalabalık konuklarınız mı geliyor? Hemen en güvenilir fırın kabınızı hazırlayıp altı tane tatlı tarifimizden birini seçin.

Karamelli Yulaf Dilimleri
PORSİYON 18 kişilik (herkese birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 27 g hazırlanışı 25 dakika
SOĞUMA SÜRESİ 1 saat 30 g. tuzsuz tereyağı 1 paket (330 g.) küçük marshmallow 350 g. irice kırılmış tuzlu küçük halka krakerler 60 g. soyulmuş tuzlu kabak çekirdeği, soyulmuş 100 g. kıyılmış kuru kayısı 25 g. yulaf kepeği 20 g. şekersiz karamelli dondurma sosu 2 g. iri çekilmiş tuz

1. 28×28 cm. ölçülerinde ve 5 cm. derinliğindeki fırın kalıbınızı kenarlarından sarkacak şekilde folyoyla kaplayın. Folyoya yapışmaz pişirme spreyi sıkın.
2. Döküm tencereye tereyağını koyup kısık ateşte eritin. Marshmallow’ları ekleyip eriyene kadar karıştırın. Döküm tencereyi ateşten alın. Tuzlu krakerleri, kabak çekirdeklerini, kayısıları ve yulaf kepeğini ekleyip karıştırın.
3. Karışımı hazırlamış olduğunuz kalıba döküp yağ spreylenmiş spatula ile bastırarak iyice yayılmasını sağlayın. Karamel sosunu dökün ve üstüne iri çekilmiş tuz serpin. Bir saat bekleterek iyice yerleşip soğumasını sağlayın. Kalıbın kenarlarından sarkıtmış olduğunuz folyoyu kullanarak kalıptan çıkarın. Enli bar halinde keserek servis yapabilirsiniz.
SAKLAMAK İÇİN: Aralarına yağlı kağıt koyarak, ağzı sıkıca kapalı bir kutuda oda ısısında 3 gün süreyle tadı bozulmadan saklayabilirsiniz.

PORSİYON BAŞINA: 173 kalori, 6,2 g. yağ (2,1 g. doymuş yağ), 16 mg. kolesterol, 121 mg. sodyum, 28 g. karbonhidrat (1,6 g. lif), 3,2 g. protein.

firindaki-tatlar-2

Kabaklı Kaşık Pastası
PORSİYON 18 kişilik (her biri 3/4 kase) porsiyon başına karbonhidrat 17 g hazırlanışı 20 dakika
PİŞME SÜRESİ 10 saat
SOĞUMA SÜRESİ 4 saat 200 g. kraker 40 g. eritilmiş tereyağı (light) 450 g. balkabağı püresi 200 g. az yağlı krem peynir 3 paket (30 g.’lık) yağsız, şekersiz, düşük kalorili vanilyalı puding 3 g. baharat karışımı 6 g. vanilya 450 g. yağsız süt 250 g. eritilmiş tatlı sos (light) 40 g. kırılmış ve kavrulmuş ceviz içi

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Tabanı hazırlamak için krakerlerle eritilmiş tereyağını mutfak robotunda karıştırın. Karışımı 28×28 cm. ölçülerinde 5 cm. derinliğindeki fırın kabının dibine bastırarak iyice yayın. Fırında altın sarısı olana kadar 10 dakika pişirin. Soğumaya bırakın.
2. Büyük bir çukur kabın içinde krem peynir, balkabağı püresi, 1 tatlı kaşığı baharat karışımı ve vanilyayı orta hızda mikserle çırpın. Yoğun akışkan bir kıvam alana kadar süt ekleyin. Karışımı soğumuş pasta tabanının üstüne yayın.
3. Çırpılmış tatlı sosuyla ½ tatlı kaşığı baharat karışımını birbirine karıştırıp balkabağı püreli karışımın üstüne sürün. Ceviz parçalarını serpin. Üstünü kapatarak 4 ile 8 saate kadar buzdolabında soğuttuktan sonra servis yapın.

PORSİYON BAŞINA: 151 kalori, 7,5 g. yağ (3,2 g. doymuş yağ), 28 mg. kolesterol, 115 mg. sodyum, 17 g. karbonhidrat (1,1 g. lif), 4,2 g. protein.

firindaki-tatlar-3

Vişneli ve Elmalı Kek
PORSİYON 24 kişilik porsiyon başına karbonhidrat 14,8 g hazırlanışı 20 dakika
PİŞME SÜRESİ 30 dakika 80 g. soyulup ayıklanarak küp şeklinde doğranmış elma 2 kutu 450 gramlık vişne konservesi, suyuyla birlikte 500 g. soyulup ayıklanarak küp şeklinde doğranmış olgun armut 200 g. taze yaban mersini 10 g. vanilya 8 g. tarçın 350 g. şekersiz hazır kek karışımı 40 g. kanola yağı 60 g. kıyılmış badem

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Büyük bir tasın içinde elma, vişne, armut, yaban mersini, vanilya ve 1 tatlı kaşığı tarçını karıştırın. Karışımı 28×28 cm.’lik fırın kabına yayın.
2. Orta boy bir kapta kek karışımıyla kalan ½ tatlı kaşığı tarçını karıştırın. Yağı azar azar karıştırarak bir hamur kırıntısı elde edin. Karışımı meyveli tabanın üstüne yayın ve kıyılmış bademleri serpin.
3. Fırında üstü hafif kızarana kadar 70 dakika pişirin. Sıcak ya da oda ısısında ikram edebilirsiniz.
SAKLAMAK İÇİN: Kalan parçaları ağzını sıkıca kapatabileceğiniz bir kutuda buzdolabında 3 gün bekletebilirsiniz.

PORSİYON BAŞINA: 139 kalori, 8 g. yağ (1 g. doymuş yağ), 0 mg. kolesterol, 102 mg. sodyum, 14,8 g. karbonhidrat (1,8 g. lif), 1,8 g. protein.

firindaki-tatlar-4

Ananaslı Tarçınlı Kek
PORSİYON 18 kişilik (herkese bir dilim) porsiyon başına karbonhidrat 20 g hazırlanışı 30 dakika
PİŞME SÜRESİ 25 dakika 140 g. buğday unu 110 g. tam buğday unu 11 g. kabartma tozu 12 g. tarçın 2/3 bardak toz tatlandırıcı 60 g. kanola yağı 10 g. vanilya 2 adet yumurta 2 adet 600 gramlık sulu ananas konservesi 6 g. çok ince rendelenmiş portakal kabuğu 60 g. portakal suyu 45 g. mısır nişastası 80 g. kavrulup kırılmış fındık

1. Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtın. 28×28 ölçülerindeki kalıba yapışmaz pişirme spreyi sıkın.
2. Orta boy bir tasın içinde çok amaçlı un, tam buğday unu, kabartma tozu, tarçın ve ½ tatlı kaşığı tuzu karıştırın.
3. Geniş bir kabın içinde şeker, yağ ve vanilyayı mikserle karıştırın. Yumurtaları da ekleyip çırpın. Yumurtalı karışıma, unlu karışımla bir bardak suyu dönüşümlü olarak azar azar ekleyip karıştırın. Portakal kabuğu rendesinin yarısını ekleyin ve karışımı kalıba dökün.
4. Önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. Çıkartıp tel üstünde soğumaya bırakın.
5. Bu arada bir sos tenceresinde ananas konservesini suyuyla birlikte parçalarını, portakal kabuğu rendesinin kalan yarısını ve mısır nişastasını karıştırın. Orta ısıdaki ocakta karıştırarak kaynamaya başlayana kadar pişirin. Isıyı kısarak 2 dakika daha karıştırın. Soğutup önceden fırında pişirilip soğutulmuş kekin üstüne yayın. Üstünü fındık kırıntıları ve tarçınla süsleyin.

PORSİYON BAŞINA: 155 kalori, 7,1 g. yağ (0,8 g. doymuş yağ), 22 mg. kolesterol, 82 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat (2 g. lif), 2,8 g. protein.

firindaki-tatlar-5

Dondurulmuş Fıstık Ezmeli Barlar
PORSİYON 18 kişilik (herkese 1 bar) porsiyon başına karbonhidrat 12,1 g hazırlanışı 15 dakika DİNLENME SÜRESİ 15 dakika donma SÜRESİ 30 dakika 1,5 kg. yağsız yoğurt 400 g. doğranmış muz 80 g. kavrulup irice kıyılmış tuzsuz yer fıstığı 120 g. bitter çikolata parçacıkları Yapışmaz pişirme spreyi 80 g. fıstık ezmesi

1. Yoğurdu suyundan mümkün olduğunca süzdürerek alın. Büyükçe bir kabın içinde yoğurt, muz, fıstıkların ve çikolata parçacıklarının yarısını karıştırın.
2. Yoğurtlu karışımı 28×28 cm. ölçülerindeki derin bir fırın kabına yayın. Üstüne kalan fıstık ve çikolata parçalarını serpin.
3. Mikrodalga fırına uygun bir kabın içine pişirme spreyi sıkın, fıstık ezmesini içine koyup mikrodalgada ısıtın. Akışkan duruma gelen fıstık ezmesini yoğurt karışımının üstüne çizgiler oluşturacak şekilde dolaştırın. Üstünü kapatıp buzdolabında yarım saat dinlendirin. Enli bar (çubuklar) halinde kesip servise sunun.

PORSİYON BAŞINA: 137 kalori, 6,7 g. yağ (2 g. doymuş yağ), 0,8 mg. kolesterol, 44 mg. sodyum, 12,1 g. karbonhidrat (2,1 g. lif), 6,7 g. protein.

Tatlandırıcı kullanımı
Türkiye’de üretilen veya ithal edilerek kullanılmasına izin verilen yapay tatlandırıcılar Türk Gıda Kodeksi-Özel Beslenme Amaçlı Gıdalar Tebliği’nde gösterilmektedir. Bu tebliğde yer alan tatlandırıcılar dışındaki tatlandırıcıları veya bunları içeren besinleri kullanmamanız sağlığınızı korumanız için önemli. Satın almadan önce ürünün üzerindeki etiket bilgilerini mutlaka kontrol edin ve ürünün içerdiği tatlandırıcı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olduğunuzdan emin olun.

firindaki-tatlar-6

NİŞASTA KURABİYESİ
(35 adet)
Sayfa 68’de yer alan bir günlük beslenme programında karbonhidrat ve kalori değerini tamamlamak için önerilen nişasta kurabiyesini şu şekilde hazırlayabilirsiniz:
Malzemeler: 500 g. nişasta, 200 g. tam buğday unu, 2 adet yumurta, 250 g. sıvıyağ, 180 g. tatlandırıcı, ¼ çay kaşığı vanilya, 10 g. kabartma tozu Yapılışı: Nişasta, un, tatlandırıcı, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın. Sıvı yağ ve yumurtayı ekleyin. İyice yoğurup 35 parçaya bölün. Elinizle şekillendirip, 180 dereceye ayarlı fırında pişirin.
1 ADET KURABİYE BAŞINA: 150 kalori, 21 g. karbonhidrat, 0.6 g. protein

firindaki-tatlar-7Bir yemek davetine Gİidiyorsanız…
Kan şekeriniz çok yüksek değilse insülininizi yemeğin öncesinde yapın çünkü yemek servisinin gecikmesi durumunda hipoglisemi riski ile karşı karşıya kalabilirsiniz. En iyisi her zaman yemek saatini tam olarak bilmenizdir.

firindaki-tatlar-8Her gün en az 10 bardak su için!
Yediğimiz yiyeceklerde bulunan besin öğelerinin sindirimi, emilimi, taşınması ve metabolizması için gerekli olan su iştahı kesiyor ve daha az yemek yenmesini sağlıyor.

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ KIŞ 2016

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.