Dondurma zamanı

Yaz için herkesin hoşuna gidecek çok pratik bir tatlı tarifimiz var.

Vanilyalı Dondurma Sandviçleri
PORSİYON 24 adet (herkese birer sandviç)
porsiyon başına karbonhidrat 26 g. veya 18 g.
HAZIRLANIŞI 45 dakika
PİŞME SÜRESİ 14 dakika
120 g. az yağlı krem peynir 1/2 su bardağı oda ısısında tereyağı 1 su bardağı şeker* 1 çay kaşığı karbonat 1 çay kaşığı krem tartar 1/8 çay kaşığı tuz 3 adet yumurta sarısı 1/2 çay kaşığı vanilya 1+1/4 su bardağı çok amaçlı un 1/2 su bardağı tam buğday unu 3 su bardağı az yağlı vanilyalı dondurma
1. Fırını önceden 150 dereceye ayarlayıp ısıtın. Büyük bir kapta krem peynirle tereyağını mikserle orta hızda 30 saniye çırpın. İçine şeker, karbonat, krem tartar ve tuz koyun. İyice karıştırın. Yumurta sarılarını ve vanilyayı koyup karıştırın, unları da ekleyip iyice çırpın.
2. Hamurdan üçer santim çapında yuvarlaklar oluşturun ve kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
3. Kurabiyelerin çevresi pembeleşene kadar 14-16 dakika pişirin. 1 dakika kadar tepside bekletin sonra ızgara teline alarak soğutun.
4. Kurabiyelerin yarısının üstüne her biri için 1 yemek kaşığı dondurma sürün. Diğer kurabiyeleri de üstlerine kapatın.

*TATLANDIRICI: Tatlandırıcı paketindeki talimatları dikkatle okuyarak 1 su bardağı şekere eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın. SAKLAMAK: Bir tepsiye dizdiğiniz dondurmalı sandviçleri 2 saat buzlukta bekletin. Hava geçirmez bir kutuya koyup dondurucuya kaldırabilirsiniz. Böylece bir ay kadar koruyabilirsiniz.

PORSİYON BAŞINA: 167 kalori, 6 g. toplam yağ (4 g. doymuş yağ), 39 mg. kolesterol, 136 mg. sodyum, 26 g. karbonhidrat, (0 g. lif, 18 g. şeker), 2 g. protein.
TATLANDIRICILI PORSİYON: 145 kalori, 18 g. karbonhidrat (11 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı.


Diabetic Living İlkbahar/Yaz 2016

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.