Çikolata Vanilya

Çikolata ile vanilyanın tüm zamanların tadı olmasının elbet bir nedeni var. Bu rüya gibi tatlılar insanın ayaklarını yerden kesiyor.

Yoğurt Dondurması ile Çikolatalı Sabayon

PORSİYON
6 kişilik (Herkese 2 yemek kaşığı sabayon + 1 top yoğurt dondurması)
porsiyon başına karbonhidrat 29 g.
hazırlanışı 25 dakika
Soğuma süresi 2 saat

3 yumurta sarısı 50 g. toz şeker* 3 yemek kaşığı yağsız süt 2 yemek kaşığı kakao 2 yemek kaşığı likör, isteğe bağlı 1/8 tatlı kaşığı tuz 30 g. bitter çikolata, kıyılmış 1/2 tatlı kaşığı vanilya 60 g. yağsız yoğurt (dondurulmuş) 30 g. rendelenmiş bitter çikolata

1. Bir kabın içine yumurta sarıları, toz şeker, kakao, likör ve tuzu koyun. Kabı kaynayan su dolu bir tencerenin üstüne, dibi suya değmeyecek şekilde yerleştirin (benmari usulü).

2. Karışımı 10 dakika kadar sürekli çırparak toparlayıp yoğunlaştırın. Karışımın 80 dereceye kadar ısınması böylece yumurtalı karışımın buharda pişmiş olması gerekir. Ateşten alıp kıyılmış çikolata ve vanilyayı karıştırarak çırpmayı sürdürün. Düzgün bir kıvam alınca buzdolabında 2 saat bekletin.

3. Sabayonu donmuş yoğurtla servis edin. Üstüne çikolata rendesi serpebilirsiniz.

*TATLANDIRICI:
Seçtiğiniz marka tatlandırıcı paketinin üstündeki talimatları dikkatle okuyarak tarifteki şeker ölçüsüne eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.

PORSİYON BAŞINA:
186 kalori, 6 g. toplam yağ (3 g. doymuş yağ), 113 mg. kolesterol, 77 mg. sodyum, 29 g. karbonhidrat, (1 g. lif, 22 g. şeker), 4 g. protein.

TATLANDIRICILI PORSİYON:
134 kalori, 16 g. karbonhidrat (6 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı (tatlandırıcı olarak sorbitol kullanıldığında).

Beyaz Çikolata Pudingli Kek

PORSİYON
12 kişilik (Kişi başı birer dilim)
porsiyon başına karbonhidrat 31 g.
hazırlanışı 55 dakika
DİNLENME SÜRESİ 1 gece boyunca
PİŞME SÜRESİ 25 dakika
SOĞUMA SÜRESİ 10 dakika

Tarifi verilen beyaz çikolatalı puding 110 g. çok amaçlı un 1 tatlı kaşığı kabartma tozu 1/4 tatlı kaşığı tuz 2 yumurta, oda ısısında 115 g. toz şeker** 100 g. yağsız süt 2 yemek kaşığı tereyağı 1 tatlı kaşığı vanilya 30 g. ince kıyılmış fındık 2 yemek kaşığı toz şeker

1. Beyaz çikolatalı pudingi tarife göre hazırlayıp bir gece buzdolabında dinlendirin.

2. Fırını önceden 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Yuvarlak kek kalıbını yağlı kağıtla kaplayın. Kağıdın kenarları sarkmalı. Bir kabın içinde un, kabartma tozu ve tuzu karıştırın.

3. Orta boy bir kabın içinde yumurtaları yüksek hızda mikserle 4 dakika koyulaşana kadar çırpın. Yavaş yavaş 115 g. toz şekeri ekleyin. Orta hızda 4-5 dakika çırpın sonra unlu karışımı katıp karıştırın.

4. Bir sos tenceresine sütle yağı koyup yağ eriyene kadar orta ateşte karıştırarak pişirin. Sütlü karışımla vanilyayı yumurtalı karışıma katıp çırpın. Karışımı kek kalıbına dökün.

5. Keki fırında 20 dakika pişirin. Üstüne kıyılmış fındık ile 2 yemek kaşığı toz şekeri serpin. Keke batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar, 5-10 dakika daha pişirin. Fırından çıkarın, 10 dakika tel ızgara üstünde soğumasını bekleyin.

6. Uzun bir bıçakla keki yatay olarak ikiye bölün. Alttaki bölüme hazırladığınız pudingi sürün. Üstüne de fındıklı yüzey üstte kalmak üzere, diğer parçayı yerleştirin.

BEYAZ ÇİKOLATALI PUDİNG
Orta boy bir sos tenceresinde 3 yemek kaşığı toz şekerle**4 tatlı kaşığı mısır nişastasını karıştırın. Üstüne yavaş yavaş 300 g. süt ekleyin. İyice karıştırdıktan sonra orta ısıda sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin. Ateşi kısıp 2 dakika daha pişirin sonra ateşten alın. Sıcak karışımın yarım bardağını hafifçe çırpılmış yumurta sarısına usul usul yedirin. Yumurtalı karışımı tencereye aktarın. Orta ateşte kabarcıklar oluşana kadar karıştırın, ateşi kısın. İki dakika daha pişirip ateşten alın. İçine 60 gram ince kıyılmış beyaz çikolata, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 tatlı kaşığı tereyağı ile 1 tatlı kaşığı vanilya koyun. Tencereyi yarısına kadar buzlu su dolu daha büyük bir kabın içine oturtun. Çabuk soğuması için 2 dakika karıştırın. Pudingi bir kaseye alın üstüne streç film örtüp buzdolabına yerleştirin.

** TATLANDIRICI:
Bu tarifte tatlandırıcı kullanılmasını önermiyoruz.

PORSİYON BAŞINA:
203 kalori, 7 g. toplam yağ (3 g. doymuş yağ), 49 mg. kolesterol, 139 mg. sodyum, 31 g. karbonhidrat, (0,5 g. lif, 20 g. şeker), 4 g. protein.

Portakallı Çikolata Lokmaları

PORSİYON
24 kişilik (Herkese 1 tane)
porsiyon başına karbonhidrat 11 g. veya 7 g.
hazırlanışı 55 dakika
PİŞME süresi 8 dakika
Soğuma süresi 30 dakika

Tarifi verilen çikolatalı lokma tabanları 1 yemek kaşığı toz şeker* 1,5 tatlı kaşığı mısır nişastası 100 g. yağsız süt 1 yumurta, hafif çırpılmış 90 g. kıyılmış bitter çikolata 1/4 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi 1/4 tatlı kaşığı vanilya 35 g. tatlı kreması Şekersiz kakao

1. Tarife göre çikolatalı lokma tabanlarını hazırlayın.

2. Öte yandan içini hazırlamak üzere bir sos tenceresinde toz şekerle mısır nişastasını karıştırın. Ağır ağır karıştırarak sütü ekleyin. Orta ateşte karıştırarak göz göz olana kadar pişirin. Ateşi kısın. İki dakika daha karıştırarak pişirin.

3. Sıcak karışımın yarım bardağını çok yavaş olarak yumurtaya ekleyin. Yumurtalı karışımı kalan sıcak karışımın içine dökün. Karıştırarak hafifçe kaynatın. Ateşi kısıp karıştırarak 2 dakika daha pişirin. Karışıma çikolata, portakal kabuğu rendesi ve vanilyayı koyup çikolata eriyene kadar karıştırın.

4. Sos tenceresini yarıya kadar buzlu su dolu geniş bir kabın içine oturtun. Çabuk soğutmak için 2 dakika kadar karıştırın. Çikolata karışımını bir kaseye alıp üstüne streç film geçirerek buzdolabında yarım saat soğutun.

5. Çırpılmış tatlı kremasını çikolata karışımına ekleyin. Kaşıkla önceden hazırlanmış çikolatalı lokma tabanlarının içine karışımı kaşıkla ya da sıkma torbasıyla doldurun.

ÇİKOLATALI LOKMA TABANLARI
Fırını önceden 200 dereceye ayarlayıp ısıtın. Orta boy bir kapta oda ısısında yumuşamış 120 gram az yağlı krem peynir ile 50 g. tereyağını koyup eriyene kadar orta ateşte tutun. İçine 120 gram eritilmiş bitter çikolata, 3 yemek kaşığı toz şeker*, 2 yemek kaşığı keten tohumu ezmesi ekleyin. Karıştırın. 85 g. çok amaçlı un ile 1/8 tatlı kaşığı tuzu katıp çırpın. Hamurdan 24 tane küçük top hazırlayın. 24 tane küçük tart kalıbına her topun içini açıp kenarlarını bastırarak minik çanaklar elde edin. Tabanlar oturana ve kenarları pembeleşene kadar fırında 8 dakika pişirin. Çukur mini tart kalıplarını tel ızgara üstünde 5 dakika soğutun. Çukur tart kabuklarını kalıptan alarak tel ızgara üstünde soğutun.

TATLANDIRICI:
Seçtiğiniz marka tatlandırıcı paketinin üstündeki talimatları dikkatle okuyarak tarifteki şeker ölçüsüne eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.

PORSİYON BAŞINA:
115 kalori, 7 g. toplam yağ (4 g. doymuş yağ), 21 mg. kolesterol, 40 mg. sodyum, 11 g. karbonhidrat, (1,5 g. lif, 8 g. şeker), 2 g. protein.

TATLANDIRICILI PORSİYON:
99 kalori, 7 g. karbonhidrat (4 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı (tarifte karbonhidrat içermeyen tatlandırıcı kullanılmıştır).

Çikolata ve Tiramisulu Rulo Kek

PORSİYON
12 kişilik (Herkese 1 dilim)
porsiyon başına karbonhidrat 20 g. veya 5,6 g.
hazırlanışı 40 dakika
PİŞME süresi 15 dakika
Soğuma süresi 1 saat
Dinlenme süresi 2 saat

35 g. çok amaçlı un 30 g. kakao 30 g. bitter çikolata rendesi 1/4 tatlı kaşığı karbonat 1/4 tatlı kaşığı tuz 4 yumurta, oda ısısında 1 yemek kaşığı granül kahve 175 g. toz şeker* 50 g. su 1 yemek kaşığı soğutulmuş sert kahve Tarifi verilen krem peynir dolgusu 45 g. bitter çikolata, eritilmiş (isteğe bağlı)

1. Fırını önceden 190 dereceye ayarlayıp ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Kağıdın üstünü hafif yağlayıp un serpiştirin. Küçük bir kabın içinde un, kakao, çikolata rendesi, karbonat ve tuzu karıştırın.

2. Geniş bir kabın içinde yumurta ve granül kahveyi yüksek hızda mikserle 5 dakika çırpın. Ağır ağır 130 g. toz şeker ekleyerek 5 dakika daha çırpın. Unu da ekleyin. Hamuru fırın tepsisine yayın.

3. Pandispanya hamurunu üstüne parmak bastırdığınızda geri yükselecek kıvama gelene kadar, 15 dakika pişirin. Pişer pişmez tepsinin kenarlarından keki kurtarıp üstüne kakao serpilmiş temiz bir örtünün üstüne ters olarak yerleştirin. Özenle yağlı kağıdı sıyırın. Örtüyle birlikte keki rulo şeklinde yuvarlayın. 1 saat tel üstünde soğumasını bekleyin.

4. Şerbeti için bir sos tenceresinde kalan 45 g. toz şekerle suyu kaynatın. Kenara alın, içine kahveyi ekleyip bekletin.

5. Keki usulca açıp şerbeti iyice yedirin. Krem peynirle hazırladığınız kremayı kenarlardan ikişer santim boşluk bırakarak sürün. Keki özenle yeniden rulo halinde sarın, kenarlarını düzeltin. Üstünü kapatıp buzdolabında 2 ile 24 saate kadar dinlendirin. Dilerseniz üstünü erimiş çikolata ile süsleyin.

KREM PEYNİR DOLGUSU:
120 gram krem peyniri pürüzsüz hale gelene kadar çırpın. İçine ağır ağır 2 yemek kaşığı yağsız süt, 2 yemek kaşığı kakao, 1 yemek kaşığı soğuk sert kahveyi ekleyip çırpın. Spatula ile ağır ağır katlayarak tatlı kremasını yedirin. Hemen kullanabilir ya da üstünü kapatıp 24 saat buzdolabında bekletebilirsiniz.

TATLANDIRICI:
Seçtiğiniz marka tatlandırıcı paketinin üstündeki talimatları dikkatle okuyarak tarifteki şeker ölçüsüne eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.

PORSİYON BAŞINA:
141 kalori, 5 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 79 mg. kolesterol, 82 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat, (1.6 g. lif, 17 g. şeker), 4 g. protein.

TATLANDIRICILI PORSİYON:
Sorbitol tatlandırıcı ile 117 kalori, 20 g. karbonhidrat (3 g. şeker), kalorisiz tatlandırıcı ile 82 kalori, 6 g. karbonhidrat (3 g. şeker) dışında üsttekilerle aynı.

Beyaz Çikolatalı, Vanilyalı Panna Cotta

PORSİYON
4 kişilik (Herkese 1 kalıp)
porsiyon başına karbonhidrat 32 g. veya 21 g.
hazırlanışı 25 dakika
Soğuma süresi 4 saat

Yapışmaz yağ spreyi 1 tabaka sade jelatin 100 g. yarım yağlı süt 180 g. yağsız yoğurt 150 g. yağsız süt 3 yemek kaşığı toz şeker* 2 yemek kaşığı su 1/8 tatlı kaşığı tuz 90 g. ince kıyılmış beyaz çikolata 1 tatlı kaşığı vanilya

1. Tart kalıplarına yağ spreyi sıkın, ince bir fırın tepsisine dizin. Yarım yağlı sütü bir sos tenceresine koyup içine jelatini koyarak karıştırmadan 5 dakika bekletin. Orta-az ateşte karıştırarak jelatin eriyene kadar pişirin. İçine yoğurt, yağsız süt, toz şeker, su ve tuzu katın. Karıştırarak ısıtın. Ateşten alın.

2. Karışıma beyaz çikolatayı koyun pürüzsüz olana kadar karıştırın. Kalıplara dökün. Üstünü örterek 4 saat buzdolabında bekletin.

3. Sivri uçlu bir bıçakla kalıpların kenarından gevşeterek tatlı tabaklarına alın.

İsteğe göre üstüne çikolata rendesi serpin.

TATLANDIRICI:
Seçtiğiniz marka tatlandırıcı paketinin üstündeki talimatları dikkatle okuyarak tarifteki şeker ölçüsüne eşdeğer ölçüde tatlandırıcı kullanın.

MUTFAKTAKİ İPUCU:
Tatlılar kalıptan kolayca çıkmıyorsa, kalıpların dibini birkaç saniye sıcak suya değdirin.

PORSİYON BAŞINA:
215 kalori, 7 g. toplam yağ (4 g. doymuş yağ), 7 mg. kolesterol, 167 mg. sodyum, 32 g. karbonhidrat, (0 g. lif, 26 g. şeker), 6 g. protein.

TATLANDIRICILI PORSİYON:
Sorbitol tatlandırıcı ile 198 kalori, 32 g. karbonhidrat (11 g. sorbitol), kalorisiz tatlandırıcı ile 172 kalori, 21 g. karbonhidrat (14 g. sakkaroz) dışında üsttekilerle aynı.

PİŞİRME TEKNİKLERİ-3

Sebzeler
Sebzeleri pişirirken doğal renklerini korumak önemli olarak kabul ediliyor. Özellikle yeşil sebzelerin doğal rengini korumak için kısa sürede pişirilmesi gerekiyor. Soğan veya sarımsak gibi kükürtlü besinleri pişirirken kapağın bir kez açılması, keskin lezzetin hafiflemesine yardımcı oluyor. Beyaz renkli sebzeler ise kesildikten sonra kahverengi renk oluşmaması için fazla bekletmeden sıcak suya atılması tavsiye ediliyor. Çünkü bu şekilde kahverengin oluşumunu sağlayan enzim aktivitesi önlenmiş oluyor. Sebzelere fazla su koyulması ve çok uzun süre pişirilmesi sebzenin çok yumuşamasına ve ezilmesine yol açıyor. Ayrıca sebzeleri pişirirken sık karıştırmak da şekillerinin bozulmasına neden olabiliyor. Her sebzenin farklı pişme süresi olduğu biliniyor. Örneğin kabak ve patlıcan kısa sürede pişerken taze fasulye ve havuç daha geç pişen sebzelerdir. Sebze yemeği yaparken geç pişenleri önce, hızlı pişenleri ise sonra ilave edin.

Vitamin kayıpları
Yer elması, patates gibi yumru sebzelerde pişirme yöntemine göre B vitamini kaybı yüzde 25-90 arasında değişirken, C vitaminindeki kayıp yüzde 40 civarında.

Lahana, ıspanak, marul, semizotu gibi yapraklı sebzelerde B vitaminleri için kayıp yüzde 30-90 arasında. C vitaminindeki kayıp ise yüzde 70’e kadar çıkabiliyor.

B vitaminlerindeki kayıplardan ilk sıradaki kayıp folik asitten, sonrasında sırasıyla B6 vitamini ve tiaminde oluyor. Pişirme sırasındaki kayıpları engellemek veya en aza indirmek için sebzelerin yemeye veya pişirilmeye yakın doğranması ve hazırlama esnasında bekletilmemesi gerekiyor. Bekletilirse C vitamini kaybı oluşabiliyor. Sebze pişirilirken su ilave edilebilir veya susuz pişirilebilir. Pişirilen su atılırsa vitamin kaybı oluşuyor. Sebzelerin mümkün olan en kısa sürede pişirilmesi gerekiyor. Ayrıca pişme süresi uzadıkça vitamin kayıplarının arttığının da unutulmaması gerekiyor. Bazı sebzelerin kolay pişmesi için eklenmesi tavsiye edilen soda, alkali ortam oluşturarak bazı vitaminlerin kaybına yol açıyor bu yüzden pişirme sırasında eklemeyin.

SAĞLIKLI YÖNTEMLER
. Suda . Fırında . Izgarada . Fırın poşetinde . Yağlı kağıtta . İçi yağlı, dışı folyo kaplı kağıtta . Yüksek basınçta . Buharda haşlama gibi yöntemlerdir.

! Kızgın yağda veya tavada kızartma tekniği ile pişirilen besinlerde oluşan kanserojen maddeler sağlık açısından oldukça sakıncalı. Bu nedenle bu pişirme tekniklerini kullanmayın.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.