Baharatlı tatlılar

Baharatlar, farklı esans ve lezzetleriyle tatlıları zenginleştiren sağlıklı çeşniler… Tarçından yenibahara hatta karanfile kadar çeşitli baharatlar, soğuk günlere yumuşak bir sıcaklık katar.

tarifler: Jane Burnett – fotoğraf: Blaine Moats – styling: Dianna Nolin

baharatli-tatlilar-2

Karanfilli Mandalina Kartopları
PORSİYON 24 kişilik (kişi başına birer kartopu) porsiyon başına karbonhidrat 22 g hazırlanışı 1 saat
DONMA SÜRESİ 1 saat
SOĞUMA SÜRESİ 1 saat 1 paket hazır kek unu (480 g) 1orta boy portakal rendesi ½ tatlı kaşığı toz karanfil 1 paket (250 g) az yağlı krem peynir 2 paket (180 g) portakallı yağsız, şekersiz yoğurt 4 veya 5 tane soyulup ince kıyılmış mandalina Hindistan cevizi ½ tatlı kaşığı kakao

1. Paketin üstündeki tarife göre kek unu hazırlayın. Karanfil tozunu ve portakal rendelerini ekleyin. Karışımı hazır kek unu kutusunda belirtilen ölçüdeki kalıba döküp pişirin. Keki tel ızgaraya alıp soğutun. Boş fırın tepsilerine yağlı kağıt serin.
2. Geniş bir kabın içinde krem peyniri pürüzsüz hale gelene kadar elektrikli çırpıcıyla karıştırın. Bir kutu yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edin. İçine kıyılmış mandalinaları ekleyin. Pişirdiğiniz keki elinizle ufalayıp bu karışıma katın. Hepsini iyice çırpın. Karışımı kaşıkla yağlı kağıt serdiğiniz tepsinin üstüne 24 küme halinde yerleştirin. Her kümeyi 3 yemek kaşığı ölçüsünde oluşturabilirsiniz. Kümeleri birer top şeklinde yuvarlayın. (karışım yapışkan haldedir)*. Topların iyice sertleşmesi için 1 saat kadar buzlukta dondurun.**
3. Topların her birine çatal veya tahta çubuk batırın ve teker teker Hindistan cevizine bulayın. Bir bıçak yardımıyla çatalları çıkarıp Hindistan cevizsiz kalan bölümlerinden tepsiye oturtun. Kartoplarının üstüne kakao serpin. İkram etmeden önce en az 1 saat olmak üzere buzdolabında bekletmelisiniz.
4. Kartoplarını sunarken yayvan bir tabağa yerleştirip dilerseniz yarımşar mandalina dilimiyle süsleyebilirsiniz.
*Mutfaktaki ipucu: Yapışkan bir karışım olduğu için ellerinizi ıslatmak şekil vermenizi kolaylaştırır.
**Ön hazırlıklar: Dilerseniz 1. ve 2. önerileri gerçekleştirdikten sonra topları dondurmak yerine buzdolabı poşetine koyup servis etmeden önce buzdolabında 3 gün, buzlukta ise 1 ay kadar bekletebilirsiniz. Dondurulmuş kartoplarını 3. ve 4. önerilere geçmeden yarım saat kadar önce dolaptan çıkartmanız gerekir.

PORSİYON BAŞINA: 100 kalori, 3 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 7 mg. kolesterol, 199 mg. sodyum, 22 g. karbonhidrat (0 lif, 15 g. şeker), 3 g. protein. Değişim: 0,5 meyve,1 nişasta, 0,5 yağ.

baharatli-tatlilar-4Greyfurt Dilimleri Üzerinde Anasonlu Sabayon
PORSİYON 4 kişilik (100 ml greyfurt ve 50 ml sos) porsiyon başına karbonhidrat 25 g hazırlanışI 15 dakika pİŞ ME süresİ 5 dakika 1 yumurta 2 yumurta sarısı 50 g. portakal suyu Tatlandırıcı ½ tatlı kaşığı dövülmüş anason ½ tatlı kaşığı vanilya 400 g. süzülmüş kırmızı greyfurt dilimi Dilerseniz süslemek için yıldız anason

1. Sabayon (yumurta ile yapılan muhallebi kıvamında hafif bir tatlı) yapmak için orta boy bir kabın içinde yumurta, yumurta sarıları, portakal suyu, tatlandırıcı, anason ve bir çimdik tuzu çırpın.
2. Karışımı benmari usulü pişirmek üzere; altta kaynayan su bulunan bir kabın üstüne suya değmeyecek şekilde yerleştirdiğiniz üstteki kabın içine koyun. 5 ile 10 dakika kadar sürekli çırparak kıvam almasını sağlayın. Kabı ateşten alıp içine vanilyayı ekleyin.
3. Greyfurt dilimlerini bölerek dört tatlı kabına yerleştirin. Üstüne ılık sabayonu kaşıkla döküp hemen servis edin. Dilerseniz yıldız anasonla süsleyin.

PORSİYON BAŞINA: 150 kalori, 4 g. toplam yağ (1 g. doymuş yağ), 139 mg. kolesterol, 59 mg. sodyum, 25 g. karbonhidrat (2 g. lif, 17 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1 meyve, 0,5 karbonhidrat, 0,5 yağsız et, 1 yağ.

baharatli-tatlilar-5

Zencefilli Ananaslı Mini Cheesecake’ler
PORSİYON 12 kişilik (birer kek) porsiyon başına karbonhidrat 15 g. veya 14 g. hazırlanışI 25 dakika
FIRIN süresİ 15 dakika
SOĞUMA süresİ 20 dakika
BUZDOLABIN DA BEKLEME SÜRESİ 1 saat 15 adet beşer santim çapında hazır zencefilli kurabiye 240 g. az yağlı krem peynir 180 g. ananaslı yağsız yoğurt Tatlandırıcı 1 yemek kaşığı tam buğday ya da çavdar unu 1 tatlı kaşığı vanilya ¾ tatlı kaşığı toz zencefil 3 yumurta 240 g. ananas konservesi (çok iyi süzülmüş) 1 yemek kaşığı ince kıyılmış zencefil şekerlemesi

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Altışar santim çapındaki kurabiye kalıplarının içine yağlı kağıt kalıpları yerleştirin. Her kalıbın dibine birer zencefilli kurabiye koyun. Kalan üç kurabiyeyi kırıntı haline getirin. Bir kenara kaldırın.
2. Orta boy bir kabın içinde krem peyniri, elektrikli çırpıcı ile iyice çırpın. Yoğurt, tatlandırıcı, un, vanilya ve toz zencefili ekleyerek çırpmaya devam edin. Yumurtaları, süzülmüş ananas parçalarını ve kıyılmış zencefil şekerlemelerini katıp karıştırın. Hamuru hazırlamış olduğunuz ve dibinde birer kurabiye bulunan kağıt kalıplara eşit ölçüde boşaltın. Üstlerine kalan zencefil şekerlemesi ile kırıntı halindeki kurabiyeleri serpin.
3. Pişmiş olduğuna emin olana kadar (15 dakika) pişirin. Tel ızgara üstünde kalıpları 20 dakika soğutun. Cheesecake’leri kalıplardan özenle çıkarıp tel ızgara üstünde iyice soğumasını bekleyin. Kapalı bir kabın içine yerleştirip ikram etmeden önce 1 ile 4 saat arasında buzdolabında bekletin. Servis ederken kağıt kalıpları çıkarıp yayvan bir pasta tabağına yerleştirin.

*Tatlandırıcılar:
Seçtiğiniz tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 2 yemek kaşığına denk gelen ölçüye dikkat edin.

PORSİYON BAŞINA: 117 kalori, 5 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 14 mg. kolesterol, 143 mg. sodyum, 14 g karbonhidrat (0 g. lif, 9 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 1 yağ.

baharatli-tatlilar-3

Ceviz ve Hint Cevizi ile Bal Kabağı Muhallebisi
PORSİYON 8 kişilik (1 muhallebi ve 1 yemek kaşığı sos.) porsiyon başına karbonhidrat 31 g. veya 30 g. hazırlanışı 25 dakika
FIRIN süresİ 30 dakika
SOĞUMA süresİ 30 dakika
BUZDOLABIN DA BEKLEME SÜRESİ 2 saat 200 g. yağsız süt 200 g. bal kabağı püresi 3 yumurta, hafifçe çırpılmış 40 g. saf akçaağaç şurubu 2 tatlı kaşığı vanilya ¾ tatlı kaşığı Hint cevizi rendesi ¼ tatlı kaşığı yenibahar 25 g. kırılmış ceviz 15 g. sade yulaf ezmesi Tatlandırıcı 1 yemek kaşığı eritilmiş doğal tereyağı

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Sekiz adet 180 gramlık fırın kabını yağlayın ve fırın tepsilerine yerleştirin.
2. Orta büyüklükteki bir kasede süt, bal kabağı püresi, yumurta, akçaağaç şurubu ve vanilyayı karıştırın. Bir küçük kabın içine ½ tatlı kaşığı Hint cevizi rendesi, ¼ tatlı kaşığı tuz ve yenibaharı koyun. Baharat karışımını bal kabağı karışımına katın. Çırpıcı telle iyice karıştırın.
3. Baharat karışımı kabının içine ceviz, yulaf ezmesi, tatlandırıcı ve kalan ¼ tatlı kaşığı Hint cevizini koyun. Eritilmiş tereyağını ekleyip güzelce karıştırın.
4. Bal kabaklı karışımı fırın tepsileri içinde hazırlamış olduğunuz kaplara eşit olarak paylaştırın. Fırın tepsilerini fırının ızgara teline koyun. Tepsilere kalıpların yarısına gelecek şekilde kaynar su doldurun. 15 dakika pişirin. Muhallebilerin her birinin üstüne 1 yemek kaşığı kırılmış ceviz koyup fırında 15-20 dakika daha pişirin.
5. Kalıpları tepsiden alarak tel ızgaranın üstünde yarım saat soğutun. Üstlerini kapatıp buzdolabında 2 ile 8 saat arasında soğutun. İkram etmeden önce üstüne Hint cevizi rendeleyebilirsiniz.

*Tatlandırıcılar: Seçtiğiniz tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 2 yemek kaşığına denk gelen ölçüye dikkat edin.

PORSİYON BAŞINA: 197 kalori, 6 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 50 mg. kolesterol, 179 mg. sodyum, 30 g. karbonhidrat, (1 g. lif, 26 g. şeker), 6 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 1 karbonhidrat, 0,5 yağsız et, 1 yağ.

baharatli-tatlilar-7

Tarçınlı Elma Dilimleri
PORSİYON 15 kişilik (her biri birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 22 g hazırlanışI 20 dakika FIRIN süresİ 20 dakika Tatlandırıcı 250 g. tam buğday unu 1 tatlı kaşığı tarçın ½ tatlı kaşığı karbonat 2 yemek kaşığı kanola yağı 1 yumurta, hafif çırpılmış 1 tatlı kaşığı vanilya 300 g. doğranmış elma 2 yemek kaşığı tam buğday unu 2 yemek kaşığı esmer şeker* 1 tatlı kaşığı tarçın 2 yemek kaşığı tereyağı

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. 30x20x5 santimlik bir fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Kağıdın kenarlarını tepsinin yanlarından sarkıtın.
2. Orta boy bir kabın içinde tatlandırıcı, 250 g. un, 1 tatlı kaşığı tarçın, karbonat ve ¼ tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Başka bir kabın içinde yağ, yumurta ve vanilyayı karıştırıp doğranmış elmaları ekleyin. Yumurtalı karışımı unlu karışıma katın. İyice karıştırın (katı bir hamur haline gelmelidir). Hazırlamış olduğunuz fırın tepsisine hamuru düzgün bir şekilde yayın. Avuçlarınızı ıslatarak hamurun yüzeyini bastırıp eşit bir düzeye getirin. Hamur tepsinin içinde sığ olarak yayılacaktır.
3. Üstü için orta boy bir kapta 2 yemek kaşığı un, esmer şeker ve 1 tatlı kaşığı tarçını karıştırın. İçine küçük parçalar halinde kesilmiş tereyağını ilave edip parmak uçlarınızla hamuru kırıntı haline getirin. Kırıntıları serperek tepsideki hamurun yüzeyine yayın.
4. Pişene kadar (20 dakika) fırınlayın. Piştiğini anlamak için hamurun ortasına tahta bir kürdan batırın. Kürdana hamur bulaşmadan çıkarsa pişmiş demektir. Soğuması için tel ızgaraya alın. Kenardan sarkan yağlı kağıtlardan kaldırarak keki tepsiden çıkarın. Dilediğiniz ölçülerde dilimleyin.

baharatli-tatlilar-6
*Bu tarifte şeker yerine tatlandırıcı kullanmanızı önermiyoruz.

PORSİYON BAŞINA: 123 kalori, 3 g. toplam yağ (1 g. doymuş yağ), 29 mg. kolesterol, 105 mg. sodyum, 22 g. karbonhidrat (1 g. lif, 14 g. şeker), 2 g. protein. Değişim: 0,5 nişasta, 1 karbonhidrat, 0.5 yağ.

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ SONBAHAR/KIŞ 2015

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.