Armut

Armudun tadı; dil peynirinden akçaağaç şurubuna kadar özel çeşnilerle en leziz başlangıçlar ve ferah tatlılarla damağımızda.

Keçi Peyniri Dolgulu Armut
PORSİYON 2 kişilik (her biri yarım armut) porsiyon başına karbonhidrat 19 g hazırlanışı 10 dakika
FIRIN süresi 25 dakika 1 olgun ve sert armut 30 g. keçi peyniri (oda ısısında) 1 tatlı kaşığı akçaağaç şurubu 1 tatlı kaşığı çiğ badem, ezilmiş ¼ bardak (75 ml) elma suyu 1. Fırını 195 dereceye ayarlayıp ısıtın. Armudu boylamasına ikiye bölün, kaşıkla çekirdeklerini çıkarın. 2. Bir kapta keçi peyniri ve 1 tatlı kaşığı akçaağaç şurubunu karıştırın. 3. Armudun ortasına kaşıkla keçi peyniri karışımından koyun. Üstüne bademleri serpin. 4. Fırın tepsisine armutları doldurulmuş bölümleri üstte kalacak şekilde dizin. Elma suyunu fırın tepsisine dökün. 5. Tepsiyi folyo ile çok sıkıştırmadan örtün. Armutlar yumuşayana kadar, 25-30 dakika fırında pişirin.
PORSİYON BAŞINA: 143 kalori, 6 g. toplam yağ (3 g. doymuş yağ), 11 mg. kolesterol, 76 mg. sodyum, 19 g. karbonhidrat (3 g. lif, 14 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1 meyve, 0,5 yağsız et, 1 yağ.

armut-2

Armut Püreli Atıştırmalık
PORSİYON 5 kişilik (her biri üçer atıştırmalık) porsiyon başına karbonhidrat 19 g veya 14 g hazırla nışı 20 dakika
FIRIN süresi 5 dakika 200 g. küçük doğranmış armut Tatlandırıcı 1/4 tatlı kaşığı tarçın 1 tatlı kaşığı limon suyu 1 tatlı kaşığı mısır nişastası 1 tatlı kaşığı soğuk su 15 tane 60 gramlık küçük kaplar şeklinde fırınlanmış tam buğday ya da çavdar unundan yapılmış yufka Kıyılmış kavrulmuş badem (isteğe bağlı) 1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Bir kabın içinde doğranmış armutları, tarçın ve limon suyunu karıştırın. Orta ateşte armutlar yumuşayana kadar (5 dakika) karıştırarak pişirin. 2. Mısır nişastasını soğuk suda eritin ve armutlu karışıma ekleyerek yoğunlaşana kadar, 2-3 dakika pişirin. 3. Küçük kaplar şeklindeki hazır yufkaları yağlı kağıt üstüne dizin. (Hazır yufka kapları bulamazsanız, küçük tart kalıplarının içine iki kat yufka koyup kabarmasın diye üstüne nohut doldurarak fırınlayıp, kendiniz de yapabilirsiniz). 2. Her kabuğun içine ½ yemek kaşığı armutlu karışımdan koyun. 5 dakika fırında pişirin. Dilerseniz üstüne kıyılmış badem serpin. *Tatlandırıcılar: Kullandığınız tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 1,5 yemek kaşığı ölçüsüne denk gelen ölçüye dikkat edin.

PORSİYON BAŞINA: 92 kalori, 3 g. toplam yağ (0 g. doymuş yağ), 0 mg. kolesterol, 28 mg. sodyum, 14 g. karbonhidrat (1 g. lif, 6 g. şeker), 1 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 0,5 yağ.

armut-3

Dil Peynirli Armut Çıtırları
PORSİYON 2 kişilik (200 g.) porsiyon başına ka rbonhidrat 23 g. veya 22 g. hazırla nışI 20 dakika
FIRIN süresİ 15 dakika 2 olgun armut, soyulup ince dilimlenmiş 90 g dil peyniri, ince dilimlenmiş 30 g. hazır yulaf ezmesi ½ tatlı kaşığı tarçın 1. Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıtın. Dört fırın kalıbını yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin. Armut ve peynir dilimlerini eşit olarak kalıplara yerleştirin. Bir kat armut, bir kat peynir koymaya özen gösterin. Gerektiğinde armut ve peynir dilimlerini kesip küçültebilirsiniz. 2. Küçük bir kapta yulaf ezmesi ve tarçını karıştırın. En üste serpiştirin. 3. Peynir eriyene kadar 15 dakika pişirin. Sıcak servis yapın.
*Tatlandırıcılar: Kullandığınız tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 1 yemek kaşığı ölçüsüne denk gelen ölçüye dikkat edin.

PORSİYON BAŞINA: 152 kalori, 7 g. toplam yağ, 24 mg. kolesterol, 164 mg. sodyum, 22 g. karbonhidrat (4 g. lif, 12 g. şeker), 7 g. protein. Değişim: 1 meyve 0,5 nişasta, 1 yağlı et.

Karamelize Armut Dilimleri
PORSİYON 4 kişilik (6 armut dilimi, 3 yemek kaşığı yoğurt) porsiyon başına karbonhidrat 25 g. veya 22 g. hazırlanışı 15 dakika 2 olgun ve sert armut Tatlandırıcı 120 g. vanilyalı yoğurt 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi rendesi Baharat çeşnisi 1. Armutları ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarın. Her yarım armudu 6 dilime bölün (toplam 24 dilim). 2. Orta boy bir kapta armut dilimlerini tatlandırıcıya bulayın. Dilerseniz armut dilimlerini 2 dakika kadar tatlandırıcı içinde bekletebilirsiniz. 3. Izgara tavasını hafifçe yağlayın ve orta ateşte ısıtın. Armut dilimlerini karamelize olup ızgara izleri çıkana kadar (3-5 dakika) çevirerek pişirin. 4. Yoğurdu dört servis tabağına bölün. Her bir tabaktaki yoğurdun üstüne 6 dilim armut yerleştirin. Üstlerine kavrulmuş Hindistan cevizi rendesiyle baharat çeşnisi serpin.

*Tatlandırıcılar Kullandığınız tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 4 yemek kaşığı ölçüsüne denk gelen ölçüye dikkat edin.

PORSİYON BAŞINA: 100 kalori, 1 g. toplam yağ (1 g. doymuş yağ), 3 mg. kolesterol, 40 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat, 4 g. protein. Değişim: 1 meyve, 0,5 g. karbonhidrat, 0.5 yağsız et.

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ SONBAHAR/KIŞ 2015

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.