Acı biber yiyin!

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için yemeklerinize pul, acı ve sivri biber eklemeyi tavsiye eden Medical Park Uşak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ceren Döğerli: “1 adet kırmızı acı biber (yaklaşık 45 gram) günlük C vitamini ihtiyacının tamamını tek başına karşılar. Acı biberde “yakıcı” özelliğini veren “capsaicin” bulunur. Bu da metabolizmayı hızlandırır. Yendikten sonra 3 saat boyunca metabolizma hızını 2 katına kadar yükseltebilir.” diyor.

kalp-1

Kalbinizle ilgili yanlışlar

Memorial Ataşehir Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Azmi Özler, kalp sağlığı konusunda yanlış bilinenleri şöyle sıralıyor: “Kolesterol ve tansiyon ilacı kullanıyorum, istediğim gibi beslenebilirim” Yanlış! Kalp sağlığı için kolesterol ve tansiyon ilaçlarının düzenli kullanımının yanında beslenme ve egzersize de dikkat edilmelidir.

İlaç kullanımının yanında yaşam tarzının doğru bir şekilde düzenlenmesi riskin azalmasına sebep olur. Kolesterol dengesini sağlamak için en önemli kural sağlıklı ve düzenli bir diyet programına uymaktır.

“Tereyağı, ekmek, yumurta yasak”
Yanlış! Her şeyin fazlası zarar olabileceği gibi tereyağı, ekmek, yumurta gibi gıdaların sık ve aşırı tüketilmeleri kalp sağlığı için zararlı olabilir ancak doğru ölçülerde tüketildiğinde tam aksine yararlı besinlerdir. Bunun için beslenme planında yeterli oranda yer verilmelidir.

Örneğin; kahvaltıda kızarmış ekmeğe yer verilebilir ve haftada bir gün doğal, katkısız bir tereyağı bıçak sırtı sürülerek tüketilebilir. Haftada 3 gün yumurta tüketebilirsiniz. Eğer omlet seviyorsanız beyazlarını kullanarak yapacağınız bir omleti yiyebilir böylelikle damar sağlığınızı da koruyabilirsiniz. Ekmek tüketiminde dikkat edilmesi gereken nokta ise; beyaz ekmekten kaçınmak, tam doygun denilen buğday ekmeklerini tercih etmektir.

“Düzenli beslenip, egzersiz yaparsam kalp hastası olmam”
Doğru/Yanlış! Egzersiz yapmak ve düzenli beslenmek kalp sağlığı açısından önemlidir ancak tek başına riski önlemez. Sigara ve alkol tüketimi, diyabet, tansiyon sorunları, kolesterol artışı, stres kalp hastalığı riski için önemli faktörlerdir.

“Kalp sağlığı için sadece tansiyonumu kontrol altına almam yeterli”
Yanlış! Tansiyonu kontrol altına almak kalp sağlığını korumak için gerekli koşullardan sadece bir tanesidir.
Sağlıklı bir kalbe sahip olmak için hem tansiyon hem de kolesterol kontrol altına alınmalıdır.

Ayrıca varsa şeker hastalığının kontrol altında tutulması, stresle baş etme yöntemlerinin uygulanması, düzenli egzersiz yapılması, halk arasında kötü kolesterol olarak bilinen LDL’nin düşürülüp iyi kolesterol; yani HDL’nin yükseltilmesi kalp sağlığı için önemlidir

aci-biber-yiyinYOĞURT VE TOZ TARÇIN
Liv Hospital İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Metin Okucu besinlerin kolesterol, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, depresyon ve cinsel sağlık açısından yararlarını şu araştırmalarla destekliyor: “Cambridge Üniversitesi’nde yapılan araştırmada günde 2 bardak az yağlı yoğurt tüketiminin şeker hastalığına yakalanma riskini yüzde 24 azalttığı görüldü. Bir başka araştırmada ise günde 30 gram yoğurt tüketmenin şeker riskini yüzde 18 azalttığı ortaya çıktı.

2014 yılında yayınlanan 10 büyük çalışmanın sonuçlarına göre toz tarçın; şeker seviyesini ve kolesterolü olumlu etkiliyor. 1-4 ay süre ile düzenli günlük kullanım sonrası açlık şekeri ortalama 25 mg, kolesterol 15 mg ve trigliserit 30 mg düşüyor. Günlük önerilen toz tarçın dozu 1- 6 gram arasında değişiyor.”

 

DIABETIC LIVING DERGİSİ İLKBAHAR/YAZ 2015