5 Çeşit muzlu ekmek

Muz ve çeşitli baharatlar kullanarak kolayca yapabileceğiniz, hem sağlıklı hem çok lezzetli ekmek tariflerimiz bu sayfalarda.

Muzlu ekmek tariflerimiz Bahçeşehir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hakan Güveli tarafından denetlenmiştir.

5-cesit-muzlu-ekmek-2

1- Ananas ve Hindistan cevizi ile Muzlu Ekmek
2- Kakao ve Fındık ile Muzlu Ekmek
3- Badem ve Kızılcık ile Muzlu Ekmek
4- Tatlı Patates ile Muzlu Ekmek
5- Cheesecake ve Çay Baharatı ile Muzlu Ekmek

Ananas ve Hindistan Cevizi ile Muzlu Ekmek
PORSİYON 16 kişilik (birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 19 g veya 16 g ha zırla nışı 20 dakika
PİŞME süresi 55 dakika
SOĞUMA süresi 10 dakika
DİNLENME SÜRESİ Bir gece 110 g. çok amaçlı un 110 g. tam buğday unu 20 g. Hindistan cevizi rendesi 1 tatlı kaşığı karbonat 1 tatlı kaşığı toz zencefil 2 orta boy olgun muz, ezilmiş 180 g. yoğurt 2 yumurta Tatlandırıcı 50 g. konserve ananas, süzülüp küçük parçalar halinde doğranmış 15 g. tereyağı, eritilmiş 1 tatlı kaşığı vanilya

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. 22.5×12.5×7.5 santim ölçülerinde ekmek kalıbını az yağla yağlayın. Büyük bir kapta unları, Hindistan cevizini, karbonat, zencefil ve ¼ tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Unlu karışımın ortasını havuz şeklinde açın.
2. Orta boy bir kapta muz, yoğurt, yumurta, ananas, eritilmiş tereyağı ve vanilyayı karıştırın. Hepsini birden unlu karışımın ortasına dökün. İyice karıştırıp kalıba aktarın.
3. Yaklaşık 55 ile 60 dakika fırında pişirin. Fazla kurumaması için son 15 dakika üstünü folyo ile kapatın. Fırından çıkarıp bir ızgarada soğutun. Kalıptan çıkarıp iyice soğumasını bekleyin. Folyoya sarın ve dilimlemeden önce bir gece buzdolabında bekletin.

*Tatlandırıcılar: Kullandığınız tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 75 g. esmer şeker ölçüsüne denk gelen ölçüye dikkat edin.

DİLİM BAŞINA: 113 kalori, 4 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 8 mg. kolesterol, 164 mg. sodyum, 16 g. karbonhidrat (1 g. lif, 4 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 1 yağ.

Kakao ve Fındık ile Muzlu Ekmek
PORSİYON 16 kişilik (birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 23 g veya 20 g ha zırla nışı 20 dakika PİŞ ME süresi 45 dakika
SOĞUMA süresi 10 dakika
DİNLENME SÜRESİ Bir gece 192 g. çok amaçlı un 2 yemek kaşığı kakao 1 tatlı kaşığı karbonat 2 yumurta, hafifçe çırpılmış 3 orta boy olgun muz, ezilmiş 180 g. yoğurt Tatlandırıcı 25 g. çikolatalı fındık ezmesi 2 yemek kaşığı kanola yağı 27 g. kıyılmış fındık

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Bir tane 22.5×12.5×7.5 santim veya 2 tane 18x9x5 santim ölçülerinde ekmek kalıbını az yağla yağlayın. Büyük bir kabın içinde un, kakao, karbonat ve ¼ tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Karışımın ortasında bir havuz açın.
2. Orta boy bir kapta yumurta, muz, yoğurt, çikolatalı fındık ezmesi ve yağı karıştırın. Karışımı unlu karışıma boşaltın ve karıştırıp kalıba dökün. Üstüne kıyılmış fındık serpin.
3. Büyük kalıbı 50-55 dakika, küçük kalıpları 30-35 dakika pişirmelisiniz. Son 15 dakika üstüne bir folyo örtün. Ekmekleri tel ızgarada 10 dakika soğutun. Kalıptan alıp iyice soğuyana kadar bekleyin. Folyoyla sararak bir gece buzdolabında beklettikten sonra dilimleyin.

*Tatlandırıcılar: Kullandığınız tatlandırıcı markasının paketinin üzerinde yazan, 85 g. esmer şeker ölçüsüne denk gelen ölçüye dikkat edin.

DİLİM BAŞINA: 141 kalori, 5 g. toplam yağ (1 g. doymuş yağ), 23 mg. kolesterol, 132 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat (1 g. lif, 7 g. şeker), 4 g. protein. Değişim: 1.5 nişasta, 1 yağ.

Badem ve Kızılcık ile Muzlu Ekmek
PORSİYON 16 kişilik (birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 23 g ha zırlanışı 20 dakika PİŞ ME süresi 45 dakika
SOĞUMA süresi 10 dakika
DİNLENME SÜRESİ Bir gece 165 g. çok amaçlı un 55 g. tam buğday unu 50 g. kurutulmuş kızılcık 45 g. kıyılmış badem 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu 1 tatlı kaşığı tarçın ½ tatlı kaşığı karbonat 2 orta boy olgun muz, ezilmiş 2 yumurta, hafifçe çırpılmış 30 g. tereyağı, eritilmiş ¼ tatlı kaşığı badem özütü

5-cesit-muzlu-ekmek-31. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Bir tane 22.5×12.5×7,5 santimlik ekmek kalıbını yağlayın. Büyük bir kapta un, kızılcık, badem, kabartma tozu, karbonat, tarçın ve ¼ tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Ortasına bir havuz açın.
2. Orta boy bir kabın içinde muz, yumurta, erimiş tereyağı ve badem özütünü karıştırın. Hepsini birden unlu karışımın üstüne dökün. Karıştırıp ekmek kalıbına boşaltın.
3. Fırında 45 dakika pişirin. Gerekirse son 15 dakika üstünü folyo ile örterek pişirin. Fırından alıp 10 dakika soğutun. Kalıptan çıkarıp iyice soğumasını bekleyin. Sonra folyoya sarıp bir gece buzdolabında dinlendirin. İkram edeceğiniz zaman dilimleyin.

DİLİM BAŞINA: 128 kalori, 4 g. toplam yağ (2 g. doymuş yağ), 8 mg. kolesterol, 162 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat (1 g. lif, 10 g. şeker), 3 g. protein. Değişim: 1 nişasta, 0.5 karbonhidrat, 0.5 yağ.

Tatlı Patates ile Muzlu Ekmek
PORSİYON 16 kişilik (birer dilim) porsiyon başına karbonhidrat 20 g ha zırla nışı 20 dakika PİŞME süresi 50 dakika SOĞUMA süresi 10 dakika DİNLENME SÜRESİ Bir gece 165 g. çok amaçlı un 1 tatlı kaşığı karbonat 1 tatlı kaşığı tarçın 1/8 tatlı kaşığı toz karanfil 120 g. rendelenmiş tatlı patates 2 orta boy olgun muz, ezilmiş 180 g. yoğurt 100 g. esmer şeker* 2 yumurta 80 g. kanola yağı 30 g. kıyılmış pekan cevizi, kavrulmuş

5-cesit-muzlu-ekmek-41. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Bir tane 22.5×12.5×7,5 santimlik ekmek kalıbını yağlayın. Büyük bir kapta un, karbonat, tarçın, ¼ tatlı kaşığı tuz ve karanfili iyice karıştırın. Ortasına bir havuz açın.
2. Bir orta boy kabın içinde tatlı patates, muz, yoğurt, esmer şeker, yumurta ve yağı karıştırıp hepsini unlu karışıma dökün. Cevizleri de katıp karıştırın ve kalıba boşaltın.
3. Üstü kızarana ve iyice pişene kadar 50-55 dakika pişirin. Son 15 dakika üstünü bir folyo ile örtün. Fırından alıp tel üstünde 10 dakika soğumasını bekleyin. Kalıptan çıkardıktan sonra iyice soğutun. Bir folyoya sarıp bir gece buzdolabında bekletin ve ikram ederken dilimleyin.

*Mutfaktaki İpucu: Bu tarifte şeker yerine tatlandırıcı kullanmanızı önermiyoruz.

DİLİM BAŞINA: 143 kalori, 6 g. toplam yağ (0 g. doymuş yağ), 0 mg. kolesterol, 140 mg. sodyum, 20 g. karbonhidrat (1 g. lif, 8 g. şeker), 3 g. protein. Değişim: 1 sebze, 1 nişasta.

Cheesecake Ve Çay Baharatı ile Muzlu Ekmek
PORSİYON 16 kişilik (birer dilim) porsiyon başına ka rbonhidrat 18 g ha zırlanışı 30 dakika
PİŞME süresi 50 dakika
SOĞUMA süresi 10 dakika
DİNLENME SÜRESİ Bir gece 165 g. çok amaçlı un 15 g. yulaf ezmesi 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu ¾ tatlı kaşığı kakule ¾ tatlı kaşığı tarçın ½ tatlı kaşığı karbonat ¼ tatlı kaşığı toz karanfil ¼ tatlı kaşığı yenibahar 4 yumurta akı 2 orta boy olgun muz, ezilmiş 70 g. kanola yağı 50 g. yağsız süt 120 g. az yağlı krem peynir 2 yemek kaşığı çok amaçlı un 1 yemek kaşığı bal 1 tatlı kaşığı vanilya

5-cesit-muzlu-ekmek-51. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Bir tane 22.5×12.5×7,5 santimlik ekmek kalıbını yağlayın. Büyük bir kapta 165 g. un, yulaf ezmesi, kabartma tozu, kakule, tarçın, karbonat, karanfil, yenibahar ve ¼ tatlı kaşığı tuzu karıştırın. Unlu karışımın ortasına bir havuz açın.
2. Bir orta boy tasın içinde iki yumurta akı, muz, yağ ile sütü karıştırın.
3. Başka bir orta boy kabın içinde krem peynir, kalan iki yumurta akı, 2 yemek kaşığı un, 1 yemek kaşığı bal ile vanilyayı elektrikli çırpıcıyla orta ayarda karıştırın.
4. Muzlu karışımı unlu karışıma dökün. Hamurun üçte ikisini kalıba boşaltın. Kalıptaki hamurun üstüne kaşıkla krem peyniri yayın. Üstüne kalan hamuru dökün. Metal bir spatula ya da bıçakla krem peyniri hamura sürerek mermer görüntüsü verin.
5. Fırında iyice pişip içini çekene kadar 50-60 dakika pişirin. Üstü fazla kızarmasın diye son 15 dakika folyo ile örtün. Fırından aldıktan sonra 10 dakika soğutun. Kalıptan çıkarıp tel ızgara üstünde tamamen soğumasını bekleyin. Sonra bir folyoya sarıp bir gece buzdolabında bekletin. Dilimleyerek servis edin.

DİLİM BAŞINA: 138 kalori, 7 g. toplam yağ (1 g. doymuş yağ), 5 mg. kolesterol, 161 mg. sodyum, 15 g. karbonhidrat (1 g. lif, 6 g. şeker), 3 g. . Değişim: 1 nişasta, 1,5 yağ.

DIABETIC LIVING DERGİSİ KIŞ 2016

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.