Karın Şişkinliğine Ne İyi Gelir?

Zaman zaman yaşanan gaz, şişkinlik ya da karından gelen değişik sesler hem utanç verici hem de rahatsız edici olabiliyor. Gün boyunca alınan besinlerin işlenmesi sırasında oluşan mide gazının vücutta doğal bir olaydır ve genellikle gazın dışarı atılması ya da gaz yapmayan besinlerin tüketilmesiyle hafifletilebilir. Ancak aşırı mide gazı, şişkinlik, mide krampları, midenin sertleşmesi günlük yaşamı ciddi anlamda rahatsız eder.

Karın şişliği ve gaza neden olur?
Gaz, yiyecekler bağırsaklarda parçalandığı için ortaya çıkan doğal bir durumdur. Gaza en yaygın olarak sebep olan besinler; fasulye, mercimek, pek çok süt ürününde bulunan laktoz, bazı meyveler ve tatlandırıcılarda bulunan fruktoz ve sorbitol olarak bilinir. Bununla birlikte yemek yerken hava yutmak da mide gazı ve şişkinliğe sebep olabilir. Ayrıca stres de sindirim sisteminin işleyişine zarar verdiği için gaza ve şişkinliğe neden olabilir. Bunların yanında İrritabl Bağırsak Sendromu, gastroözofageal reflü hastalığı, laktoz intoleransı, çölyak hastalığı da gaz oluşumuna yol açar.

Karın şişliğine ne iyi gelir?
Gaz ve şişkinlik sorunundan mustarip olan kişiler doktora başvurduklarında reçete edilen ilaçlarla bu sorundan kısa süre içinde kurtulabilirler. Bunun yanında her evde bulunan doğal besin maddeleri de hazımsızlık ve diğer sindirim problemlerini hafifletir, gaz ve şişkinliği tedavi edebilirler. Bu besinler aşağıda sıralanmıştır.

1. Nane
Her evde bulunan nane; gaz, şişlik ve diğer sindirim sorunlarının en doğal ilaçlarından birisidir. Bunun için yemeklere, çorbalara nane eklemek, salatalara bir tutam taze nane katmak, nane çayı tüketmek önerilir. Aşırı şişkinlik ve gazı gidermek için akşamları bir bardak ılık limonlu nane çayı içmek iyi gelir.

2. Papatya çayı
Papatya çayı, pek çok sağlık sorununda olduğu gibi gaz ve şişkinlik gibi sindirim sorunlarında da doğal bir ilaç olarak kullanılabilir. Papatya, birçok anti-enflamatuvar özelliğe sahip olduğu için zihni ve mideyi sakinleştirmeye yardımcı olabilir. Bilimsel araştırmalar da, papatya çayının gazı atmaya, mideyi yatıştırmaya ve gıdanın bağırsaklardan geçmesine yardımcı olmaya yardım ettiğini göstermektedir.

3. Zencefil
Zencefil; tüm sindirim problemleri için doğal bir çare olarak aşırı gazdan ve şişkinlikten kurtulmaya da yardımcıdır. Zencefilin gaz, mide bulantısı ve karın ağrısı tedavisinde kullanılması çok uzun bir geçmişe sahiptir. Her öğünden yaklaşık 20 dakika önce gaz ve şişkinliği önlemek için bir çay bardağı kadar zencefil çayı içmek önerilir. Bu sayede sindirim sistemi çok daha iyi çalışır.

4. Zerdeçal ve zencefil çayı
Tıpkı zencefil gibi zerdeçal da sindirim sisteminin dostudur. Bu bakımdan zencefil ve zerdeçalın birlikte demlendiği bir bardak çay, tüm sindirim organlarının fonksiyonlarını desteklemektedir. Gaz oluşumuna meyilli olan mideyi rahatlatmak ve şişkinlikten kurtulmak için zencefil ve zerdeçal çayından her gün 1 bardak içmek önerilir.

5. Probiyotikler
Sağlıklı bir beslenme dendiğinden probiyotiklerin yeri çok önemlidir. Probiyotikler; sindirime yardımcı olur, aşırı gazı azaltır ve şişkinliği de hafifletir. Probiyotikler, canlı mikroorganizmalar olduğundan çoğunlukla “iyi” bakterilerdir ve insan bağırsağında doğal olarak bulunan bakterilere benzerler. Bu sebeple de hem bağırsak sağlığı hem de şişkinlik ve gaz sorunlarından kurtulmak için probiyotik olan; ev yoğurdu, kefir, tempeh, kimçi ve lahana turşusu tüketmek önerilir.

6. Elma sirkesi
İşlenmemiş, organik elma sirkesi sindirim sisteminin dostu olan bir besin maddesidir. Zira elma sirkesi, sindirim sistemini güçlendirmeye yardımcı enzimler bakımından zengindir ve şişkinliği giderici doğal bir çare olarak kullanılır. Bunun için, bir yemek kaşığı elma sirkesini bir bardak ılık suda inceltip, yemekten önce içmek yeterlidir.

7. Hardal
Sarı hardal, midede oluşan asidite seviyesinin düşürülmesine yardımcı olur. Bu sayede gaz ve şişlikten, bunlardan kaynaklı ağrıdan anında kurtulmayı sağlar. Bunun için 1 çay kaşığı ya da 1 yemek kaşığı normal sarı hardal yutup ardından bardak ılık su içmek yeterlidir.

8. Tarçın
Tarçın, mide asidinin mide duvarlarından salınma miktarını azaltarak gaz oluşumunu önler. Bu sayede tarçın, gaz problemlerinde ve şişlikte anında rahatlama sağlayabilir. Bunun için 1 fincan sıcak süte yarım çay kaşığı tarçın tozu ekleyip içmek yeterlidir.

Kaynak: http://sifalibitkiler.net/karin-siskinligine-iyi-gelir

 

Bu bir ilandır.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.